۳ شهریور ۱۳۹۴، ۲۳:۳۵
کد خبر: 81734609
T T
۰ نفر

معاون وزیر كشور: اطلس امنیتی انتخابات تدوین می شود

۳ شهریور ۱۳۹۴، ۲۳:۳۵
کد خبر: 81734609
معاون وزیر كشور: اطلس امنیتی انتخابات تدوین می شود

قزوین- ایرنا- معاون امنیتی و انتظامی وزیر كشور از تهیه اطلس امنیتی انتخابات در كشور خبر داد و گفت: این اقدام به منظور كنترل و مدیریت رفتارها و كانون‌های مشكل ‌زا در جریان انتخابات و شناسایی نقاط آسیب پذیر انجام می شود.

حسین ذوالفقاری روز سه شنبه در حاشیه جلسه شورای تامین استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این كه ستاد امنیت انتخاباتی برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی تشكیل شده است، افزود: در پی این اقدام ستاد امنیت انتخابات در استانها و شهرستان ها نیز تشكیل خواهد شد.
وی اظهاركرد: ما در بحث انتخابات چند كار انجام دادیم كه بررسی و برآورد مولفه های تاثیرگذار در امنیت انتخابات و تهیه و ابلاغ دستور العمل امنیت انتخابات به استانها از آن جمله است.
ذوالفقاری ادامه داد: مسایل داخلی و خارجی توسط دستگاه های مسوول رصد و تمام موضوعاتی كه ممكن است در این رویداد تاثیرگذار باشد پیگیری می شود و امیدواریم با توجه به وفاق و همدلی كه در كشور وجود دارد و جریانات سیاسی نیز در وضعیت تعادلی قرار دارند، مشكل خاصی نداشته باشیم.

* مرزهای رازی خوی و سرو ارومیه تا اطلاع ثانوی بسته است
معاون امنیتی و انتظامی وزیر كشور گفت: مرزهای رازی در حوزه شهرستان خوی و سرو در حوزه شهرستان ارومیه سه روز است كه به علت نبود امنیت كافی بسته شده است.
ذوالفقاری با اشاره به تعرضات اخیر به خودروهای ایرانی در مرز تركیه و نبود نیروهای ترك، افزود: با توافق طرف ترك تمهیداتی اندیشیده شده كه خدای ناكرده آسیبی به هیچ كس وارد نشود.
وی با اشاره به مبادلات كالا در مرز اضافه كرد: تبادل كالا در مرز تبرچین و بازرگان انجام می شود و توصیه می كنیم هرگونه تبادل كالا با هماهنگی مقامات مسوول، روزهنگام و پس از تامین امنیت با حضور ماموران ترك ترانزیت شود و كسانی كه سفر شخصی نیز دارند تا اطلاع ثانوی با توجه به شرایط كشور تركیه سفر زمینی نداشته باشند و سفرهای خود را هوایی انجام دهند.
این مسوول در ادامه افزود: عناصر تكفیری داعش در داخل كشور ما تحركی نداشته اند؛ البته توان تحرك و تهدید علیه امنیت كشور ما را نیز ندارند و اوضاع را بطور دقیق كنترل و رصد می كنیم.

* سرقت در استان قزوین كاهش چشمگیری دارد
معاون امنیتی و انتظامی وزیر كشور گفت: در نشست و هم اندیشی با اعضای شوراهای تامین استان ها كه تقریبا یك روز كاری طول می كشد، بحث هایی در خصوص پیشگیری از جرم داریم و مدیریت موضوعات اجتماعی، سیاسی و بحران و همچنین قوانین و مقررات امنیتی شورای امنیت كشور و مسائل روز در این نشست ها مطرح می شود.
ذوالفقاری افزود: بحمدالله مشكل خاص امنیتی در استان قزوین وجود ندارد و در برخی از جرایم هم كنترل های خوبی صورت گرفته و سرقت ها تا حدودی كاهش چشمگیری داشته است.
وی اضافه كرد: در مجموع می توان گفت اقدامات شورای تامین استان در زمینه كنترل جرم موفق بوده و در بخش موضوعاتی كه می تواند زمینه ساز ناامنی شود، پیشگیری های خوبی شده است.
7389/ 6128 **1917
۰ نفر