۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۰۰
کد خبر: 81734226
T T
۰ نفر

افتتاح 104 طرح عمراني و خدماتي در اسفراين

۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۰۰
کد خبر: 81734226
افتتاح 104 طرح عمراني و خدماتي در اسفراين

بجنورد - ايرنا – با حضور معاون استاندار و جمعي از مسوولان و همزمان با دومين روز از گراميداشت هفته دولت و در آستانه ميلاد امام رضا (ع)، 104 طرح عمراني، خدماتي و آموزشي در اسفراين در راستاي محروميت زداتي و توسعه منطقه به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا ، از جمله اين طرح ها مي توان به طرح گازرساني به هفت روستاي مقصود آباد، دهنه شيرين، قنبر باغي،گسك، الست عليا، الست سفلي و گپز در بخش بام و صفي آباد با صرف اعتبار 53 ميليارد و 750ميليون ريال اشاره كرد.
با بهره برداري از اين طرح ها، بسياري از روستاييان اين شهرستان از مزاياي گاز بهره مند خواهند شد و بخشي از محروميت هاي موجود در اين روستاها مرتفع خواهد شد.
امام جمعه اسفراين ، معاون استاندار و فرماندار اسفراين در آيين افتتاح اين پروژه ها از عملكرد دولت و بويژه تمركز بر خدمتگزاري به محرومان و توجه به نقاط محروم و توسعه سريعتر منطقه قدرداني كردند.

**** امام جمعه اسفراين: افتتاح پروژه هاي هفته دولت نويد خوبي براي توسعه است
امام جمعه اسفراين گفت: افتتاح پروژه هاي هفته دولت نويد خوبي براي توسعه شهرستان اسفراين است.
حجت الاسلام قدير محمديان در حاشيه افتتاح پروژه هاي شهرستان اسفراين اظهار كرد: هفته دولت در واقع ارائه گزارشي از رويكردهاي دولت بوده و موجب ايجاد فضاي اميد و سرور در سطح جامعه مي شود.
محمديان ادامه داد: عملكردها و دستاوردهاي دولت بايد صادقانه براي مردم بازگو شود چرا كه موجب جلب اعتماد و همراهي بيشتر مردم در عرصه ها و ميادين مختلف خواهد شد.
امام جمعه اسفراين گفت: افتتاح پروژه ها به صورت متمركز در هفته دولت سالجاري حركتي نوين بوده و موجب جلوگيري از هدررفت برخي هزينه ها شده است و اميدواريم در سال هاي آينده نيز تداوم داشته باشد.
محمد حسين علي نيا معاون استاندار خراسان شمالي هم در حاشيه افتتاح اين پروژه ها در اسفراين ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان گرانقدر دولت، گفت: شهيدان رجايي و باهنر اسوه و الگوي دولتمردان هستند.
وي افزود: اساس شكل گيري دولت ها بايد با رويكرد مردم گرايي و توجه به مناطق محروم صورت بگيرد.
وي ادامه داد: خدمت رساني به مردم و مرتفع كردن مشكلات آنان از وظايف ذاتي دولت بوده و منتي بر گردن مردم نيست.
به گفته وي، به طور قطع مردم ما شايسته ارائه خدمات بيشتر و مطلوب تر از سوي مسوولان هستند و بايد اهتمام و تلاش مديران دستگاه هاي اجرايي و مسوولان استاني در اين زمينه افزايش يابد.
وي با بيان اينكه تعداد روستاها و جمعيت روستاي استان از ميانگين كشوري بالاتر است، افزود: با توجه به اين موضوع بايد سال هاي طولاني فعاليت ها و اقدامات مستمر در اين حوزه شكل گيرد تا علاوه بر بهره مندي روستائيان از خدمات دولت مسئله كنترل مهاجرت آنان به شهرها نير مورد توجه قرار گيرد.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري با مقايسه اعتبارات تخصيص 95 ميليارد توماني در حوزه دهياري ها از سال 84 به بعد در استان اشاره كرد و گفت: توجه به عمران روستائي و توازن منطقه اي از تاكيدات دولت تدبير و اميد است و به گونه اي كه 68 ميليارد تومان از كل اعتبارات تخصيص داده شده در اين حوزه در دوسال گذشته اتفاق افتاده است.
محمد حسين علي نيا افزود: اعتبارات تخصيص داده شده به دهياري در دوسال گذشته باعث اقدامات جدي تر و موثرتري در سطح استان شده است.
علي نيا گفت: در بخش گازرساني و راههاي روستايي اقدامات خوبي در شهرستان اسفراين صورت گرفته است.
فرماندار اسفراين نيز در آيين افتتاح همزمان اين طرح ها اظهار كرد: براي اجراي اين پروژه ها 200ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
مهدي عابدي گفت: از جمله اين طرح ها بهره برداري از گازرساني به هفت روستاي مقصود آباد، دهنه شيرين، قنبر باغي، گسك، الست عليا، الست سفلي و گپز در بخش بام و صفي آباد با صرف اعتبار 53 ميليارد و 750ميليون ريال است.
وي گفت: با بهره برداري از اين طرح ها هزار و 75 خانوار اهالي اين روستاهاي محروم از مزاياي گاز طبيعي برخوردار شدند.
عابدي افزود: همچنين عمليات اجرايي طرح هاي گازرساني به 38 روستاي ديگر شامل هشت روستا در محور راوخ، 11 روستا در محور بكرآباد و 20 روستا در محور بام اين شهرستان با اعتبار 217 ميليارد ريال آغاز شد.
به گفته وي با بهره برداري از اين طرح ها تا پايان سال 95 تعداد چهار هزار و 240 خانوار اين روستاها از مزياي گاز برخوردار خواهند شد.
در دومين روز از هفته دولت همچنين بهره برداري از طرح هاي عمراني شهرداري اسفراين و شهرداري شهر صفي آباد، طرح هادي روستاي ايزي و 47 طرح عمراني دهياري هاي شهرستان اسفراين به طور همزمان آغاز شد.
مركز شهرستان 127 هزار نفري اسفراين در 60كيلومتري جنوب شرقي بجنورد مركز خراسان شمالي واقع است.
1744/6042/ 1257
۰ نفر