۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۰۳
کد خبر: 81730765
T T
۰ نفر
سرمایه گذاری یك میلیارد و 749 میلیون دلاری خارجی در آذربایجان شرقی

تبریز- ایرنا- مدیركل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌ شرقی گفت: حجم سرمایه گذاری خارجی در این استان یك میلیارد و 749 میلیون دلار است.

رضا حسینی روز یكشنبه در جلسه ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به 67 پروژه سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در استان، افزود : از این تعداد 51 طرح به بهره‌برداری رسیده و 13 طرح آن در دست اجرا و سه طرح نیز غیرفعال است.
وی ادامه داد : سرمایه‌گذاران كشور تركیه با 39 طرح، آذربایجان با 12 طرح، آلمان با چهار طرح، چین با سه طرح، آمریكا با دو طرح، افغانستان، ارمنستان، تاتارستان (روسیه)، اسپانیا، گرجستان، امارات متحده عربی و سنگاپور هركدام با یك طرح در پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی استان فعال هستند.
حسینی گفت: در سال‌جاری چهار طرح با یك میلیارد و 305 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان مصوب شده است.
وی اظهار كرد : طرح احداث آزاد راه تبریز- مرند - بازرگان با مشاركت شركت تركیه‌ای و وزارت راه و شهرسازی به ارزش یك میلیارد و 249 میلیون دلار به صورت B.O.T مصوب شده و در حال حاضر ماشین آلات اجرایی طرح در مرحله ورود به كشور است.
مدیركل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان ‌شرقی ادامه داد : طرح احداث مجتمع تجاری، خدماتی و تفریحی با سرمایه‌گذاری ایرانی مقیم آمریكا به ارزش 35 میلیون دلار، طرح مخازن فلزی تحت فشار و قالب ساخت قطعات بتنی با سرمایه‌گذاری سه میلیون و 400 هزار دلار توسط سرمایه‌گذار چینی و طرح تولید گونی و كیسه سیمان به ارزش 17 میلیون و 600 هزار دلار توسط سرمایه‌گذار كشورآذربایجان از دیگر طرح‌ها و پروژه‌هایی است كه در سال‌جاری مجوزهای سرمایه‌گذاری خارجی آنها مصوب شده است.
وی افزود : همچنین در سال جاری توافق‌نامه ساخت سه هزار و 500 مگاوات برق نیروگاه‌های سیكل تركیبی و بادی به صورت B.O.T به ارزش 3 میلیارد دلار فی ما بین شركت تركیه‌ای و استاندار آذربایجان شرقی به امضا رسیده است.
حسینی ادامه داد : با پیگیری‌های جدی استاندار آذربایجان‌شرقی، مجوز احداث ساخت سه نیروگاه برق سیكل تركیبی در شهرستان‌های تبریز و میانه به ظرفیت دو هزار و 640 مگاوات و مجوز ساخت چهار نیروگاه بادی به ظرفیت 835 مگاوات در شهرستان‌های اهر، سراب و تبریز اخذ شده است.
6120/ 1495/1772
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد