۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱
کد خبر: 81730378
T T
۰ نفر
نخستین جشنواره مولودی خوانی رضوی 'هه تاو' در سنندج آغاز به كار كرد

سنندج - ایرنا - نخستین جشنواره سراسری مولودی خوانی رضوی 'هه تاو' با حضور 18 گروه مولودی خوان و هشت منقبت خوان امروز یكشنبه در سنندج آغاز به كار كرد.

به گزارش ایرنا، همزمان با ایام دهه كرامت و در راستای سلسله جشنواره های بین المللی امام رضا (ع)، نخستین جشنواره سراسری مولودی خوانی رضوی به میزبانی شهر سنندج در مجتمع فرهنگی هنری فجر آغاز به كار كرد.
دبیر اجرایی نخستین جشنواره مولودی خوانی رضوی 'هه تاو' در آیین افتتاحیه این جشنواره اظهار كرد: با اعلام فراخوان و ارسال به اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های مختلف سراسر كشور با استقبال گسترده مولودی خوانان و منقبت خوانان مواجه شدیم.
همایون شهلا افزود: پس از بازبینی های انجام شده در نهایت 18 گروه مولودی خوان و هشت نفر منقبت خوان به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا كردند و از امروز به مدت 2 روز به اجرای كارهای خود می پردازند.
وی خاطرنشان كرد: گروه های مولودی خوانی اهل بیت از سنندج، تاوریژ از تبریز، آوای حزین از سقز، شفق از اصفهان، نوای دل از قروه، درویش از سنندج، ستاره سپهر از اصفهان، خانه موسیقی پاوه و یاسین از سنندج پیش از ظهر امروز به اجرای برنامه می پردازند.
شهلا ادامه داد: عصر امروز نیز از ساعت 15 و 30 دقیقه گروه های مولودی خوانی ناله دف از سنندج، دف نوازی سماع از تبریز، حه زین از سقز، ثامن الائمه از اهواز، نوای رحمت از سنندج، نور از دهگلان، اوتاد از اصفهان، سفیران از زاهدان و آوای آوالان از سنندج به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
وی اعلام كرد: در بخش منقبت خوانی نیز لقمان معزی از سنندج، محمد مهدی روحی از همدان، میلاد واحدی یگانه از سنندج، محمد خسروپرویز از رشت، عیسی مرادی از سروآباد، مختار زندسلیمی از سنندج و حمیدرضا مظاهری از همدان به اجرای برنامه می پردازند.
دبیر اجرایی نخستین جشنواره مولودی خوانی رضوی 'هه تاو' افزود: آیین اختتامیه این جشنواره نیز صبح دوشنبه در تالار فروردین مجتمع فرهنگی فجر سنندج با معرفی نفرات و گروه های برتر برگزار می شود.
2077/7351/6108
۰ نفر