۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۸
کد خبر: 81725256
T T
۰ نفر

شوراي اطلاع رساني منطقه آزاد ارس تشكيل شد

۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۸
کد خبر: 81725256
شوراي اطلاع رساني منطقه آزاد ارس تشكيل شد

تبريز- ايرنا- شوراي اطلاع رساني منطقه آزاد ارس روز چهارشنبه با هدف انسجام و ساماندهي اصحاب رسانه و مطبوعات محلي با حضور مدير عامل منطقه تشكيل شد.

به گزارش ايرنا، اين شورا با عضويت 16 تن از خبرنگاران رسانه ها و مطبوعات محلي فعال در منطقه آزاد ارس و اداره كل روابط عمومي اين سازمان، فعاليت خود را آغاز كرد.
مديرعامل منطقه آزاد ارس در نخستين نشست اين شورا بر لزوم انسجام خبرنگاران محلي به عنوان بازوي مديران در راستاي سياست هاي دولت تاكيد كرد و گفت: اطلاع رساني اصل مهمي است كه بايد به طور جد مورد توجه قرار گيرد و زماني محقق مي شود كه تمامي اخبار با شفاف سازي كامل انتشار يابد.
محسن خادم عرب باغي، نحوه عمل اصحاب رسانه در موفقيت يا شكست يك سازمان را اثر گذار دانست و افزود: خبرنگاران مي توانند با انتشار اخبار درست از بروز شايعات و در نتيجه بي اعتمادي مردم به مديران جلوگيري كنند.
وي بر نقش اساسي خبرنگاران و مطبوعات محلي در شناساندن موانع و محدوديت ها تاكيد كرد و گفت: خبرنگاران محلي با درك واقعيات و تسلط بر مشكلات مي توانند در پيشبرد و توسعه منطقه سهيم باشند.
مدير عامل منطقه آزاد ارس، تغيير ذهنيت هاي منفي و تثبيت چهره اي زيبا و واقعي از پيشرفت اين سازمان را مورد تاكيد قرار داد و خواستار ضرورت بهره مندي از ايده ها و نكته نظرات خبرنگاران محلي در اين راستا شد.
خادم عرب باغي اظهار كرد: براي پيشرفت و توسعه منطقه آزاد ارس و شناسايي توانمندي ها و ظرفيت هاي منطقه نيازمند همكاري و تعامل اصحاب رسانه هستيم.
مدير كل روابط عمومي منطقه آزاد ارس نيز در اين نشست بر ضرورت همكاري بيش از پيش رسانه ها با سازمان در مسير موفقيت تاكيد كرد.
مختار خوش پيمان با تشريح اهداف و برنامه هاي شوراي اطلاع رساني ارس از بسته حمايتي سازمان از خبرنگاران محلي در ساماندهي حوزه خبر و اطلاع رساني خبر داد.
در اين نشست تعدادي از خبرنگاران محلي، نقطه نظرات و پيشنهادات خود را براي بهبود وضعيت اطلاع رساني و ارتباط منطقه آزاد ارس با اصحاب رسانه ارائه كردند.
تشكيل اتاق فكر خبرنگاران و اختصاص محلي مناسب براي فعاليت دسته جمعي آنان، دعوت از خبرنگاران براي جلسات سازمان و برگزاري دوره اي نشست مطبوعاتي مديرعامل سازمان با خبرنگاران از جمله مواردي بود كه در اين جلسه پيشنهاد شد.
خبرنگاران حاضر در اين نشست، خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) در شهرستان جلفا را به عنوان دبير شوراي اطلاع رساني ارس انتخاب كردند.
منطقه آزاد تجاري-صنعتي ارس در استان آذربايجان شرقي در محدوده شهرستان‌هاي جلفا، كليبر و خداآفرين و شمال غرب ايران واقع شده‌است.
بنا بر ارزيابي‌هاي صورت گرفته از سوي دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد ايران، منطقه آزاد ارس، پس از منطقه آزاد كيش، دومين منطقه آزاد توسعه يافته و در حال رشد كشور است.
اين منطقه كه در مجاورت دو كشور جمهوري آذربايجان (جمهوري خودمختار نخجوان) و ارمنستان قرار گرفته، 51 هزار هكتار وسعت دارد.
منطقهٔ آزاد ارس در 137 كيلومتري شهر تبريز -كه يكي از قطب‌هاي عمدهٔ دانشگاهي و صنعتي ايران است قرار داشته و با شهر تهران نيز 761 كيلومتر فاصله دارد.
شهر جلفا به عنوان مركز اين ناحيه صنعتي-تجاري، در زمينه تجاري و گمركي داراي پيشينه‌اي صد ساله بوده و مرز مشترك ايران و جمهوري خودمختار نخجوان در شهر جلفا به عنوان پرترددترين مرز مسافري ايران، پس از فرودگاه‌هاي تهران مطرح است.
7222/6132/518

سرخط اخبار استان‌ها