۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۴۸
کد خبر: 81721794
T T
۰ نفر
مدیر شركت پخش فراورده های نفتی خراسان رضوی از كاهش 60 درصدی قاچاق سوخت خبر داد

مشهد - ایرنا - مدیر شركت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی از كاهش 60 درصدی قاچاق سوخت در این استان خبر داد.

محمد مهدی قرائی روز یكشنبه به خبرنگاران گفت: با توجه به نیاز افغانستان به فرآورده ‌های نفتی و قاچاق سوخت به این كشور از نیمه دوم سال گذشته انتقال سوخت به این كشور از طریق مبادی مرزی به صورت قانونی انجام می شود.
وی افزود: به منظور جلوگیری از قاچاق نفت گاز و فرآورده های نفتی و ایجاد درآمد برای دولت صادرات سوخت از طریق مبادی قانونی در دستور كار قرار گرفته است.
وی اظهار كرد: در این راستا از اواخر سال گذشته این موضوع به طور جدی دنبال شد و امكان صادرات مزبور از طریق تعاونی مرزنشینان استان و نیز به طور مستقیم از طریق شركت نفت فراهم شد.
قرائی گفت: طی هماهنگی هایی كه با استانداری، گمركات و اداره اطلاعات صورت گرفت امكان صادرات نفتی از طریق تعاونی مرزنشینان به افغانستان فراهم شد تا كمكی به مردم مناطق مرزی باشد.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال بیش از 38 میلیون لیتر نفت گاز از این استان به افغانستان صادر شده كه از این میزان 17 میلیون و 661 هزار لیتر از طریق تعاونی مرزنشینان و بقیه به صورت مستقیم صادر شده است.
وی افزود: نرخ مصوب نفت گاز كه در اختیار تعاونی مرزنشینان قرار می گیرد به ازای هر لیتر 10 هزار و 800 ریال می باشد كه بازاریابی و صدور آن با اتحادیه است.
وی گفت : سود حاصل از این محل به حساب 15 هزار خانوار مرزنشین شناسایی شده در این منطقه واریز می شود.
وی با بیان اینكه جایگاه ‌های مرزی از مهمترین جایگاه های شركت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی است افزود: كنترل سوخت باك كامیون ها و خودروهای عبوری از دیگر اقدامات در مرزها است.
وی ادامه داد: در این راستا در مرز دوغارون تایباد، لطف آباد شهرسان درگز و سرخس، سوخت ‌رسانی به كامیون ‌ها و سوخت باك خودرو ها كنترل می شود.
وی آماری از میزان قاچاق سوخت در مرزهای استان ارائه نكرد.
1906 / 6053

سرخط اخبار استان‌ها