۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۵۲
کد خبر: 81721494
T T
۰ نفر
جشنواره بين ‌المللي صلح و وحدت در اصفهان برگزار مي ‌شود

اصفهان - ايرنا - نخستين جشنواره بين‌المللي صلح و وحدت ويژه كودكان و نوجوانان اديان الهي با شعار كودك، صلح و وحدت در اصفهان برگزار مي‌شود.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان، اين جشنواره از 27 تا 29مرداد با همكاري استانداري، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، شوراي خليفه گري ارامنه، شهرداري، آموزش و پرورش و دبيرخانه اديان توحيدي برگزار مي‌ شود.
آيين افتتاحيه اين جشنواره روز سه شنبه 27 مرداد در كليساي حضرت مريم(س) باخواندن فرازهايي از كتب آسماني توسط كودكان و نوجوانان اديان مختلف و پرواز كبوتران سپيد صلح برگزار مي‌ شود .
كارگاه ‌هاي نقاشي، ماسك‌ سازي، بازي ‌هاي محلي، كلاژ، قصه‌ گويي و نمايش و سرود، كتاب سازي، كاغذ و تا از برنامه‌ هاي جشنواره بين‌ المللي صلح و وحدت اصفهان است.
كارگاه هاي ياد شده با نظارت مربيان و توسط 120 كودك و نوجوان ميهمان از كشور ارمنستان و اديان ساكن در ايران در مدرسه آرمن براي خلق آثاري با موضوع صلح و وحدت تشكيل مي شود.
تاكيد بر وجود همزيستي مسالمت‌ آميز بين اديان الهي، اقوام و مذاهب مختلف، مناسبت‌ هاي فرهنگي بين اديان، انجام فعاليت‌ هاي حقوق بشري در ايران ، معرفي ايران به عنوان يك كشور صلح‌ طلب و مبارزه با ايران هراسي از اهداف اين جشنواره است.
كارگاه آموزشي صلح و همزيستي مسالمت‌ آميز ويژه زنان اديان الهي با مباحثي پيرامون فرزند پروري از برنامه‌هاي جنبي اين جشنواره است كه با همكاري دفتر امور زنان استانداري روز پنجشنبه در سالن همايش‌ هاي اتاق بازرگاني اصفهان برگزار مي‌شود.
همزمان با اختتاميه جشنواره در مدرسه آرمن،نمايشگاهي از آثار كودكان و نوجوانان پيرامون صلح و وحدت داير مي شود.
د/6994 / 2093/1352
۰ نفر