۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۰۳
کد خبر: 81718721
T T
۰ نفر
برداشت روزانه ٥٠ هزار بشكه نفت از ميدان مشترك چنگوله

تهران- ايرنا-مجري طرح توسعه ميدان نفتي چنگوله گفت: با اجراي طرح توسعه ميدان نفتي چنگوله، روزانه ٥٠ هزار بشكه نفت از اين ميدان مشترك با كشور عراق برداشت مي‌شود.

به گزارش روز جمعه ايرنا از شانا،علي عباسي لركي، ميدان نفتي چنگوله را از ميدانهاي مهم حوزه اناران دانست و گفت: با توجه به اين كه قرار شده ميدان، همزمان با رونمايي مدل تازه قراردادهاي نفتي در لندن به سرمايه‌گذاران معرفي شود، انتظار داريم با تكميل طرح توسعه آن، روزانه ٥٠ هزار بشكه از اين ميدان مشترك كه با عراق مشترك است، برداشت شود.
وي ارزيابي اوليه از حجم سرمايه‌گذاري براي توسعه ميدان نفتي چنگوله را ٢,٢ ميليارد دلار اعلام كرد و افزود: هم اكنون فعاليتهايي مانند لرزه‌نگاري سه بعدي، تعيين محل استقرار چاهها و اقدامهاي زيربنايي مانند پاكسازي ميدان و احداث جاده‌هاي دسترسي براي توسعه ميدان انجام شده تا به محض مشخص شدن سرمايه‌گذار، توسعه ميدان نفتي چنگوله آغاز شود.
عباسي لركي با بيان اين‌كه براساس ارزيابي‌هاي صورت گرفته براي برداشت از اين ميدان بايد ١٩ حلقه چاه حفاري شود، گفت: توسعه ميدان در ٢ فاز طراحي شده كه در فاز نخست كه توليد زودهنگام است ١٥ هزار بشكه در روز برداشت خواهد شد و با اجراي فاز دوم نيز توليد به ٥٠ هزار بشكه در روز مي رسد.
به گفته مجري طرح توسعه ميدان نفتي چنگوله، اين ميدان پيش از اين ميدان مستقل در نظر گرفته شده بود، اما با انجام عمليات لرزه‌نگاري سه بعدي و تعبير و تفسير آن، اشتراك ساختماني ميدان چنگوله با ميدان نفتي آذر اثبات شد، به نحوي كه نامه رسمي مديريت اكتشاف در مورد تائيد مشترك بودن ميدان نفتي چنگوله ارائه شده و اين موضوع ديگر محرز شده است.
به گزارش شانا، ميدان نفتي چنگوله كه مشترك بودن آن با ميدان نفتي آذر اثبات شده، با ميدان نفتي بدره در عراق مشترك است، اين ميدان هم اكنون تحت اداره و حيطه وظايف شركت مهندسي و توسعه نفت (متن) قرار دارد.
اقتصام(1) 9141**1553

سرخط اخبار اقتصاد