۲۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۵۶
کد خبر: 81715932
T T
۰ نفر
بازتاب گسترده تعویق سفر ظریف به آنكارا در رسانه های تركیه

آنكارا-ایرنا- اعلام تعویق سفر محمد جواد ظریف وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران به آنكارا كه قرار بود امروز انجام شود بطور گسترده در رسانه های تركیه بازتاب داشت.

خبر تعویق این دیدار از سوی خبرگزاری آناتولی و نیز خبرگزاریهای دوغان و جیهان نیز منتشر شد.
شبكه های خبری تلویزیونی مختلف همانند ان.تی.وی، سی.ان.ان. ترك، شبكه تلویزیون دولتی تركیه، سامان یولوخبر خبر تعویق این دیدار را در راس اخبار خود منتشر كردند.
پایگاه اینترنتی روزنامه رادیكال نیز در خبری از تعویق دیدار ظریف از تركیه نوشت: وزیرخارجه ایران قرار بود در این دیدار طرح ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در مورد برقراری صلح در سوریه را به مسوولین ترك ارایه كند.
به نوشته رادیكال طرح چهار ماده ای پوتین قرار است تقدیم بان كی مون دبیركل سازمان ملل شود ولی قبل از آن ظریف برای جلب حمایت آنكارا قرار بود به تركیه بیاید.
این پایگاه نوشت: میخاییل بوگدانف معاون وزیرخارجه روسیه هفته گذشته در سفر به ایران رئوس این طرح را به اطلاع مسوولین ایرانی رسانده بود.
پایگاه اینترنتی روزنامه صباح نیز با اعلام تعویق سفر ظریف نوشت: ظریف قرار بود برای تشریح طرح چهار ماده ای صلح در مورد سوریه به آنكارا سفر كند.
پایگاههای مختلف خبری تركیه خبر تعویق دیدار ظریف و نیز بخشهایی از مقاله ایشان كه در شماره روز جاری روزنامه جمهویت چاپ شده است را به همراه خبر تعویق دیدار منتشر كرده اند.
خاورم**2012/1547

سرخط اخبار جهان