۱۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱:۰۵
کد خبر: 81710755
T T
۰ نفر
12 عضو ارتش پاكستان در سانحه سقوط بالگرد جان باختند

اسلام آباد - ایرنا - سانحه پنجشنبه شب سقوط یك فروند بالگرد حامل تیم پزشكی و امدادرسانی ارتش پاكستان در اطراف شهر 'مانسره' در ایالت 'خیبرپختونخوا'، 12 كشته برجا گذاشت.

به گزارش رادیو دولتی پاكستان، این بالگرد كه از نوع 'ام.آی 17' ساخت روسیه بوده است، از شهر 'راولپندی' عازم منطقه 'گلگیت' در شمال پاكستان برای انجام علمیات امدادرسانی به مردم سیل زده این منطقه بود اما به دلیل شرایط بد جوی، در بین راه سقوط كرد.
محمد نواز شریف نخست وزیر پاكستان با صدور پیامی، از بروز این حادثه ناگوار اظهار تاسف و با خانواده های قربانیان ابراز همدردی كرده است.
همچنین روز پنجشنبه و چند ساعت قبل از رخداد این سانحه مرگبار، یك فروند بالگرد دیگر متعلق به نیروی هوایی ارتش پاكستان حامل نیروهای امدادی برای كمك به سیل زدگان، در اطراف منطقه سیل زده 'چیترال' در ایالت خیبرپختونخوای این كشور سقوط كرد اما تلفاتی در بر نداشت. تعدادی از سرنشینان این بالگرد مجروح شدند.
همزمان با فصل باران های موسمی در مناطق وسیعی از پاكستان ، بارش باران های سیل آسا به ویژه در مناطق شمالی این كشور در روزهای اخیر باعث جاری شدن سیل و جان باختن نزدیك به 150 نفر شده است.
سیل همچنین زندگی حدود یك میلیون پاكستانی را مختل كرده، صدها روستا را زیر آب برده، هزاران واحد مسكونی را ویران كرده و خسارات جدی به مزارع و راه ها وارد كرده است.
در اریبهشت ماه گذشته نیز یك فروند بالگرد حامل سفرا و دیپلمات های كشورهای مختلف مقیم پاكستان، در منطقه گلگیت در شمال پاكستان سقوط كرد كه هفت نفر از سرنشینان آن از جمله سفرای نروژ، فلیپین و مالزی در پاكستان جان خود را از دست دادند.
آساق**1723