۱۵ مرداد ۱۳۹۴، ۰:۳۷
کد خبر: 81709673
T T
۰ نفر
باب تازه اي براي ايران در مراوده هاي اقتصادي با كشورها باز شده است

اردبيل - ايرنا - مسوول كميسيون اقتصادي مشترك ايران و جمهوري آذربايجان با اشاره به پيامدهاي مثبت توافق ايران با 5+1 گفت: باب تازه اي در مراوده هاي اقتصادي و تجاري با كشورهاي جهان براي جمهوري اسلامي ايران باز شده است.

به گزارش ايرنا ، محمود واعظي ، چهارشنبه شب در ديدار با امام جمعه اردبيل افزود: از اين پس بازرگانان ، صنعتگران و توليدكنندگان كشورمان مي توانند در فضاي مناسب و مطلوب تري در بازارهاي جهاني حضور يابند كه اين اتفاق به طور قطع با رونق دادن به اقتصاد سبب رفع مشكل هاي موجود در جامعه از جمله بيكاري خواهد شد.
او اعتماد سازي و انجام مراوده هاي تجاري و اقتصادي به ويژه با كشورهاي همسايه را از سياست هاي مهم دولت آقاي روحاني ذكر كرد و گفت: در ديداري كه ديروز در تهران با وزير صنعت جمهوري آذربايجان انجام شد بر گسترش همكاري هاي اقتصادي تاكيد شد و بخشي از اين گفت و گوها درباره استان اردبيل بود.
وي اظهار اميدواري كرد استان اردبيل به خاطر برخورداري از موقعيت مرزي ويژه بتواند در ارتباط با صادرات و واردات با جمهوري آذربايجان و كشورهاي حوزه قفقاز نقش ويژه خود را ايفا كند.
وي مقاومت مردم انقلابي ايران در برابر فشارها و تنگناهاي ناشي از تحريم هاي ظالمانه غرب و نيز رهنمودهاي رهبر فرزانه انقلاب و نيز تلاش هاي رييس جمهوري و تيم ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران را از عوامل حصول توافق هسته اي با غرب دانست كه منجر به تثبيت دستاوردهاي ارزشمند هسته اي و حفظ عزت مردم كشورمان شد.
وي با اشاره به اين كه مردم ايران از شايستگي و لياقت بسيار بالايي برخوردارند اظهار كرد:
اين مردم نبايد نگران بيكاري و نبود كسب و كار براي فرزندانشان باشند و به طور يقين در فضاي تازه اي كه براي كشورمان باز شده رفته رفته شاهد رفع گرفتاري هاي خانواده ها در اين ارتباط خواهيم بود.
وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات تاكيد كرد: معضل كمبود اشتغال به خصوص بيكاري جوانان دغدغه اصلي دولت آقاي روحاني بوده و براي رفع آن برنامه ريزي هاي گسترده اي در بخش هاي مختلف انجام شده است.
وي با اشاره به اين كه اتخاذ خط مشي و برنامه ريزي مناسب براي شرايط پساتحريم يك موضوع اصلي و مهم براي دولت است افزود: كنترل اقتصاد و جلوگيري از تورم در شرايطي كه بازارهاي تازه اي براي فروش نفت ايران باز شده اند از برنامه هاي دولت در اين زمينه هستند.
وي گفت: در شرايطي كه شركت ها و سرمايه گذاران خارجي پس از به دست آمدن توافق هسته اي به شكل گسترده به سوي ايران اسلامي متوجه شده اند بايد با برنامه ريزي مناسب از اين فرصت ها براي رونق اقتصادي و برخورداري مردم شريف كشورمان استفاده شود.
واعظي در ادامه با اشاره به برخي اظهارنظرها و مخالفت ها در ارتباط با توافق ايران با گروه 5+1 بيان كرد: اين گونه اظهار نظرها در داخل كشورمان بيشتر از سوي عده اي از چهره هاي سياسي و بيشتر با اهداف انتخاباتي مطرح مي شوند.
او گفت: در سطح بين الملل اين فقط رژيم منفور اسراييل است كه به شدت با اين توافق مخالفت مي كند ، مردم ايران از شعور و آگاهي بسيار زيادي برخوردارند و مسائل را به خوبي از همديگر تمييز مي دهند.
وي در قسمت ديگري از سخنان خود از اردبيل به عنوان استاني ياد كرد كه علاوه بر قابليت هاي مهم در زمينه كشاورزي و گردشگري از مزيت مرزي بودن نيز برخوردار است.
وي بيان كرد: در فضاي تازه اي كه در ارتباط با تعامل و انجام مراوده هاي اقتصادي كشورمان با دنيا ايجاد شده بازارهاي جهاني به ويژه بازارهاي منطقه اي جديدي نيز براي فعالان اقتصادي و بازرگانان و توليدكنندگان اين استان ايجاد شده است.
وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات همچنين با اشاره به اين كه دولت يازدهم توجه جدي به استان هاي مرزي دارد ادامه داد: در دو سال گذشته به اندازه دو تا سه برابر مجموع دوره قبل در اين وزارت خانه در استان هاي مرزي در بخش هاي مختلف فعاليت انجام شده است.
واعظي در پايان از نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل به خاطر پشتيباني از برنامه هاي دولت و آگاه سازي مردم از طريق خطبه هاي نماز جمعه قدرداني كرد.
6019/6016

سرخط اخبار استان‌ها