۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۴۶
کد خبر: 81708271
T T
۰ نفر
وزیركشاورزی عراق : ایران بزرگترین شریك تجاری عراق می ود

ساری - ایرنا - وزیر كشاورزی عراق گفت : جمهوری اسلامی ایران به بزرگترین شریك تجاری در كشاورزی عراق تبدیل می شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران فلاح‌حسن زیدان سه شنبه شب در ضیافت شام استاندار مازندران ازحضورش در استان مازندران ابراز رضایت كرد و گفت : روابط سیاسی ایران و عراق بسیار مناسب است و طبیعی است كه در كنار توجه به روابط سیاسی باید روابط اقتصادی نیز توسعه یابد و در توسعه اقتصادی تبادل كالای كشاورزی نیز مدنظر است.
وزیر جهاد كشاورزی عراق خاطرنشان كرد: از زمان تشكیل حكومت جدید در عراق یكی از موارد مورد تاكید توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با ایران بود.
وی اضافه كرد: در زمان حضور معاون اول رئیس‌جمهور ایران در عراق بحث توسعه روابط اقتصادی و سیاسی نیز تاكید شد و نتیجه این دیدار نیز پیگیری برای توسعه همكاری دو جانبه ایران و عراق بود و توافقات خوبی نیز برای توسعه روابط انجام شده است.
وزیر كشاورزی عراق با بیان اینكه همكاری مشتركی در بخش‌های مختلف كشاورزی تحقیقاتی، ترویجی در برنامه كاری مسئولان دو كشور مدنظر قرار گرفته، گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز است كه روش همكاری را تعریف كنیم.
زیدان‌خواستار تشكیل كمیته مشترك همكاری كشاورزی بین ایران و عراق و همچنین مازندران شد و افزود: اراده دو وزیر نشان می‌دهد كه این كمیته تشكیل شود تا مشكلات و راهكارها در این كمیته مطرح و نسبت به رفع آن اقدام شود.
وی ادامه داد: توسعه همكاری با ایران برای عراق مهم است و باید روابط ما به حدی نزدیك شود كه نیاز به پیگیری همه مسائل به صورت دیدارهای حضوری نباشد و زمینه بررسی بسیاری از مسائل به صورت تلفنی مطرح و نسبت به برنامه‌ریزی آن اقدام شود.
وزیر جهاد كشاورزی عراق با اعلام اینكه مقدمات ایجاد این كمیته در عراق تشكیل شد، افزود: اعضای این كمیته به مسئولان ایرانی معرفی و در زمینه شیلات، دامپروری و كشاورزی می‌توانند فعالیت خودشان را شروع كنند و اعضای این كمیته باید میزان تبادلات حوزه كشاورزی استان را به دو برابر رقم فعلی و به بیش از 3 میلیارد دلار برسانند.
وی گفت: در این سفر مصمم شدم كه برای توسعه روابط تلاش كنم و با توجه به بازدیدی كه در مازندران داشتیم نشان می‌دهد كه مدیریت مناسبی برای تهیه و تولید كالاها و خدمات در استان وجود دارد.
زیدان از انجام دو توافقنامه مهم در زمینه قرنطینه محصولات مور نیاز خبر داد و گفت : جمهوری اسلامی به بزرگترین شریك تجاری در كشاورزی عراق تبدیل می شود.ك/1
6097

سرخط اخبار استان‌ها