۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۱۹
کد خبر: 81708234
T T
۰ نفر

گام نخست ساخت راه آهن شوشتر- مسجدسليمان شروع شد

۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۱۹
کد خبر: 81708234
گام نخست ساخت راه آهن شوشتر- مسجدسليمان شروع شد

اهواز - ايرنا - فرماندار مسجدسليمان از شروع گام نخست راه آهن شوشتر- مسجدسليمان پس از پنج سال وقفه خبر داد.

عليرضا گورويي چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به احداث خط ريلي شوشتر - مسجدسليمان اظهار كرد: با توجه به استقرار پتروشيمي و آلومينيوم مسجدسليمان، تاسيسات نفت و گاز، سدهاي مسجدسليمان و شهيد عباسپور و تامين خوراك كارخانه سيمان كارون و همچنين تسهيل درتردد مردم ،طرح توجيهي احداث خط آهن مسجدسليمان نشستي با حضورمديران كل راه و شهرسازي خوزستان و راه آهن جنوب برگزار و دلايل كافي براي احداث خط آهن مسجدسليمان ارائه شد.
وي با بيان اين كه مسير خط راه آهن پيشنهادي از شوشتر به منطقه زيلايي و از آنجا به مسجدسليمان خواهد بود افزود: سالانه هزاران تن انتقال تجهيزات از بندر به پتروشيمي همچنين انتقال بيش از 75 هزار تن مواد اوليه براي مسجدسليمان و بيش از 70 هزار تن صادرات محصول از شركت آلومينيوم خواهيم داشت كه نياز به حمل و نقل ريلي را توجيه پذير مي كند.
فرماندار مسجد سليمان ادامه داد: درهفته گذشته جلسه اي در اين خصوص با حضور مسئولان اداره راه و شهرسازي استان برگزار شد و طرح اتصال راه آهن شوشتر به مسجدسليمان كه از جمله اقدامات مهم سال 1394است براي بررسي در دستور كار قرار گرفت.
وي افزود: باتوجه به استقرارپتروشيمي و كارخانه صنايع آلومينيوم و وجود كارخانه تانك سازي و صنايع نفت و گاز و همچنين نيازمبرم به حمل و نقل ريلي در اين شهرستان اقدامات لازم براي ايجاد اين خط ريلي در حال بررسي است.
فرماندارمسجد سليمان براهميت ايجاد اين خط ريلي شوشتر- مسجد سليمان تاكيد كرد و گفت: بي شك احداث اين خط ريلي مي تواند در بهبود حمل و نقل عمومي اين شهرستان و كاهش تلفات جاده اي بسيار موثر باشد.
وي با اشاره به اخذ مصوبه هيات دولت درخصوص ايجاد اين خط ريلي اظهار كرد: باتوجه به حساسيت موضوع و ارايه خدمات مطلوب به شهروندان اين شهرستان و حوادثي كه در اين چند سال در جاده هاي منتهي به اين شهرستان رخ داد با ارايه طرح و پيشنهاد و با كمك مسئولان استان اين طرح به تصويب هيات دولت رسيد.
گورويي با اشاره به برگزاري جلسه اي با حضورمديران كل راه و شهرسازي و راه آهن گفت: همچنين دراين خصوص روز گذشته جلسه اي با حضورمديران كل راه آهن و راه و شهرسازي در تهران برگزار و شرايط لازم براي ايجاد اين خط ريلي مورد بررسي نهايي قرار گرفت.
وي با اشاره به حمايت هاي استاندار خوزستان از ايجاد خط ريلي در اين شهرستان گفت: استاندار خوزستان از آن جا كه اهميت ويژه اي براي سلامت شهروندان به خصوص در جاده هاي استان قايل است و در جلسات ايمني راه استان نيز بر سلامت شهروندان تاكيد فراوان دارد در اين راستا از هيچ تلاشي براي ايجاد اين خط ريلي دريغ نكرده و تاكنون به خوبي با ما همكاري داشته است كه جاي تقدير دارد.
7152/6065

سرخط اخبار استان‌ها