۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۱۷
کد خبر: 81707559
T T
۰ نفر
كمبود اعتباروهزینه زیاد كیفیت مهارت های فنی وحرفه ای را كاهش می دهد

یاسوج - ایرنا - رییس مركز فنی و حرفه ای كهگیلویه با اشاره به اعتبارات ناچیز و پرهزینه بودن مهارت های فنی و حرفه ای گفت: این مشكلات كیفیت مهارت های آموزشی را پایین می آورد.

به گزارش ایرنا طاهر دمساز روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نقش مهم فنی و حرفه ای در اشتغال زایی و توسعه افزود: بیشتر مواقع به دلیل كمبود اعتبار دوره های مهارت آموزی كوتاه مدت جایگزین دوره های بلند مدت می شود كه این تاثیر منفی در مهارت های آموزشی متقاضیان دارد.
وی با اشاره به اینكه در سال جاری 107 هزار نفر ساعت آموزش های فنی حرفه ای را در مراكز مختلف شهرستان سپری كردند اظهاركرد: 10 كارگاه ثابت و 20 كارگاه سیار در شهرستانهای كهگیلویه و لنده خدمات لازم را به كارآموزان ارایه می دهند.
دمساز تصریح كرد: به این كارآموزان در رشته‌های برق، تعمیر لوازم خانگی، لوله‌كشی، مكانیك، جوشكاری، تعمیر ماشین آلات كشاورزی، زراعت، طراحی دوخت و عمران آموزش های لازم ارایه شد.
وی با بیان اینكه تاكنون در راستای ارایه آموزش های لازم و خرید تجهیزات 500 میلیون ریال هزینه شد ابراز داشت: از این مبلغ تاكنون 300 میلیون ریال پرداخت شد.
دمساز با اشاره به فعالیت 20 كارگاه آموزشی در مركز فنی و حرفه ای دهدشت عنوان كرد: در این كارگاه ها بیش از 300 نفر كار آموز مشغول فعالیت هستند.
وی كمبود فضای فیزیكی و كمبود نیروی انسانی را از دیگر مشكلات فنی و حرفه ای دهدشت ذكر كرد.
شهرستان كهگیلویه 132 هزار نفر جمعیت دارد كه جمعیت زیادی از این تعداد جوان و غیر شاغل هستند.
7531/6110