۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۱۰
کد خبر: 81707271
T T
۰ نفر
كنفرانس ملی فیزیك در دانشگاه مشهد

تهران-ایرنا- دانشگاه فردوسی مشهد همایش ملی سالانه فیزیك و بیستمین همایش دانشجویی فیزیك را 2 الی 5 شهریور برگزار می كند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این كنفرانس با هدف رشد و توسعه دانش فیزیك با حضور بیش از 800 محقق از دانشگاه های ایران و خارج ازكشوردر هفته ولادت امام رضا (ع) در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.

** عضوهیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) در زمره یك درصد برتر دانشمندان جهان
براساس داده های منتشر شده ازپایگاه طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI) مجید ممهد هروی عضوهیئت علمی دانشكده فیزیك و شیمی دانشگاه الزهرا (س) در زمره یك درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرارگرفت.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، بنا براعلام این پایگاه معیار انتخاب پژوهشگران برتر تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی آنهاست.
برهمین اساس پژوهشگرانی كه توانسته اند براساس تحقیقات خود به بالاترین سطح اعتبار بین المللی دست یابند براساس ارزیابی ISI در گروه نخبگان علمی برتر دنیا قرارمی گیرند.

** استاد دانشگاه محقق اردبیلی در زمره یك درصد برتر نخبگان علمی جهان قرار گرفت
پروفسور حسین شایقی عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی در زمره یك درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفت.
احمد یوسفیان دارانی مدیركل حوزه ریاست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: براساس اعلام مركز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، پروفسور حسین شایقی استاد گروه برق دانشكده فنی دانشگاه محقق اردبیلی، بر اساس داده های منتشر شده از پایگاه طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI) در زمره یك درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی قرار گرفت.
وی با بیان اینكه معیار انتخاب پژوهشگران برتر بر اساس استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی آنهاست، افزود: بر همین اساس پژوهشگرانی كه توانسته اند بر اساس تحقیقات خود به بالاترین سطح اعتبار بین المللی دست یابند، بر اساس ارزیابی ISI در دسته دانشمندان یك درصد برتر دنیا قرار می گیرند.
یوسفیان دارانی با بیان اینكه طلایه داران علم ISI، نویسندگان را برحسب دامنه فعالیت علمی شان در رشته های موضوعی 22 گانه قرار می دهد، تصریح كرد: به این منظور تنها فعالیت نویسندگان در ده سال اخیر در محاسبات لحاظ می شود و نویسندگان در هر رشته بر حسب تعداد استنادهایی كه دریافت كرده اند، مرتب سازی و سپس یك درصد برتر نویسندگان به عنوان نخبگان علمی در نظر گرفته می شوند.
مدیركل حوزه ریاست دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان كرد: نخبگان یك درصد برتر دنیا، 14 درصد از كل علم دنیا را تولید می كنند و همین گروه 24 درصد از كل استنادهای دنیا را دریافت می كنند.
پروفسور حسین شایقی پژوهشگر برتر سازمان نظام مهندسی ساختمان كشور در سال 1391، پژوهشگر نمونه استان اردبیل در حوزه فنی و مهندسی در سال های 1386 و 1389، 1390، 1391 و 1392 و پراستنادترین نویسنده استان در سال 1390 و 1392 را در كارنامه پژوهشی خود دارد.
این عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی عضویت در كمیته های فنی و كارآفرینی و تخصصی استانداری، راه اندازی دو مركز پژوهشی در استان، عضویت در كمیسیون و كمیته های تخصصی سازمان های كشوری و استانی، كمیسیون و شوراهای دانشگاهی و مراكز آموزش عالی استان، دارنده نشان های علمی كسب شده با ارائه گواهی نامه معتبر، عضویت در انجمن های علمی ملی و بین المللی، عضویت در سازمان های حرفه ای و كانون ها، مشاركت در مدیریت علمی همایش های علمی، عضویت در قطب های علمی و داوری علمی مقالات مجلات و كنفرانس های معتبر بین المللی و ملی را نیز در كارنامه علمی و پژوهشی خود دارد.

** نیازمند تبدیل داشته های علمی خود به محصولات مفید هستیم
مدیركل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: باید داشته های علمی خود را به محصولات مفید برای جامعه تبدیل كنیم تا بتوانیم جایگاه اصلی خود را در دنیا به دست آوریم.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم،‌ جلال بختیاری در بازدید از پارك علم و فناوری یزد در ادامه با اشاره به ظرفیت های انسانی غنی یزد و سابقۀ درخشان پارك علم و فناوری این استان در توسعه فناوری كشور گفت: پارك یزد مجموعه ای پویا و تاثیرگذار است.
وی افزود: كشور با حجم عظیمی از ایده های قابل تجاری سازی مواجه است كه تنها باید به آنها میدان و فرصت عرضه داده شود.
فراهنگ**9187**1601**
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ