۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۵
کد خبر: 81705425
T T
۰ نفر

16صنعت جانبي كشتارگاه صنعتي اهواز در دست اجرا است

۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۵
کد خبر: 81705425
16صنعت جانبي كشتارگاه صنعتي اهواز  در دست اجرا است

اهواز - ايرنا - مديرعامل كشتارگاه صنعتي اهواز گفت: 16صنعت جانبي در اين كشتارگاه در دست اجراست كه تا پايان امسال راه اندازي مي شود.

به گزارش ايرنا البرز كريمي شامگاه يكشنبه در جمع خبرنگاران از جمله صنايع جانبي اين كشتارگاه را كارخانه توليد پودر استخوان، پودر گوشت، بسته بندي و نمك سود كردن گوشت اشاره كرد.

وي اظهار كرد: تاكنون 80ميليارد ريال از سوي شهرداري اهواز براي احداث و تجهيز كشتارگاه هزينه شده و پيش بيني مي شود راه اندازي صنايع جانبي آن 30ميليارد ريال هزينه در بر داشته باشد.

مديرعامل كشتارگاه صنعتي اهواز اضافه كرد: اهواز تا سه سال اخير از وجود كشتارگاه صنعتي برخوردار نبود اما با تبديل شدن فرآيند سنتي كشتار دام در اين كشتارگاه به صورت صنعتي فرآورده هاي دامي به صورت كاملا' بهداشتي در اختيار مصرف كننده ها قرار مي گيرد.

كريمي گفت: تا پيش از صنعتي شدن كشتارگاه شهرداري اهواز ماهانه حدود يك ميليارد ريال زيان مي كرد كه هم اينك نه تنها اين زيان نيست كه ماهانه 800ميليون ريال از سوي كشتارگاه به شهرداري به عنوان اجاره بها پرداخت مي شود.

وي اضافه كرد: ظرفيت كشتارگاه روزانه دو هزار راس دام سبك و 200راس دام سنگين است كه هم اينك براي مصرف روزانه اهواز يك هزار و 200راس دام سبك و 80راس دام سنگين در اين كشتارگاه ذبح مي شود.

كريمي ادامه داد: خط گوسفندي كشتارگاه از خرداد امسال و خط گاوي هم از مرداد ماه با تمام ظرفيت در بخش صنعتي كشتارگاه فعال شده كه خطوط ديگر هم به تدريج همراه با صنايع جانبي آن راه اندازي خواهد شد.

وي اضافه كرد: 50درصد گوشت قرمز مورد نياز اهواز از طريق كشتارگاه صنعتي اين شهر تامين مي شود.

كريمي همچنين يادآوري كرد: دام سنگين كشتارگاه از استان هاي خوزستان بويژه شهر بهبهان و فارس و دام سبك آن نيز از استان هاي لرستان، كرمانشاه، چهار محال و بختياري و خوزستان تامين مي شود.

وي اضافه كرد: پساب كشتارگاه هم در تصفيه خانه واقع در مجاورت كشتارگاه تصفيه و براي آبياري فضاي سبز مورد استفاده قرار مي گيرد و ضايعات دامي هم به محل دفن پسماندها واقع در منطقه برومي اهواز انتقال مي يابد.

6084/6064