۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۲۲:۰۴
کد خبر: 81705108
T T
۰ نفر
وحدت و همدلي شيعه و سني در اردبيل مثال زدني   است

اردييل - ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت : وحدت و همدلي شيعه و سني در استان مثال زدني و الگويي راي ديگر مناطق كشور است .

به گزارش ايرنا ، آيت الله سيد حسن عاملي روز يكشبه در ديدار با جمعي از بزرگان اهل سنت منطقه اردبيل و گيلان وحدت، همدلي و بصيرت موجود در منطقه را الگوي بسيار خوبي براي كشور برشمرده و بر لزوم صيانت از آن تاكيد كرد.

نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر مشتركات شيعه و سني اظهار كرد: لازم است شناخت طرفين از يكديگر، با قرائت هاي رسمي و عملي باشد و نه با سخن.

در اين ديدار كه با حضور شاعر، نويسنده و مورخ بزرگ طوالش سيد نهضت حسيني برگزار شد، حضار بر لزوم وحدت و اتخاذ راهكارهاي لازم براي طرد افراطيون و ضد وحدت در منطقه تأكيد كردند.

همچنين در اين نشست بزرگان اهل سنت بر تأثير بسيار مثبت حضور حضرت آيت الله عاملي در غرب گيلان تأكيد كرده و خواستار تداوم اين جلسات شدند كه در نهايت مقرر گرديد اين نشست به صورت فصلي در اردبيل و گيلان برگزار شود.

در استان اردبيل در بخش عنبران شهرستان نمين و مناطقي از شهرستان هاي خلخال و كوثر در همسايگي استان گيلان برادران اهل سنت سكني دارند.

6016

سرخط اخبار استان‌ها