۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۳۶
کد خبر: 81704851
T T
۰ نفر
افزایش 24 میلیون لیتری مصرف بنزین در كشور

تهران - ایرنا - مصرف بنزین كشور در هفته گذشته با ٢٤ میلیون و ١٠٠ هزار لیتر افزایش به ٧٢٧ میلیون لیتر رسید.

به گزارش ایرنا، میانگین مصرف روزانه بنزین كشور از سوم تا نهم مردادماه با سه میلیون و ٤٤٣ هزار لیتر افزایش نسبت به هفته پیش به ٧٥ میلیون و ٢٨٥ هزار لیتر رسید.

در این بازه زمانی (٣ تا ٩ مردادماه) مصرف بنزین كشور به ٧٢٧ میلیون لیتر رسید كه در مقایسه با هفته پیش از آن (٥٠٢ میلیون و ٩٠٠ هزار لیتر) ٢٤ میلیون و ١٠٠ هزار لیتر افزایش داشته است.

بیشترین میزان مصرف این فرآورده با ٨٠ میلیون و ٩٠٠ هزار لیتر به روز پنجشنبه(هشتم مردادماه)و كمترین آن نیز با ٦٧,٥ میلیون لیتر به روز جمعه (نهم مرداد ماه) مربوط می شود.

به گزارش شركت ملی پخش فرآورده های نفتی در هفته گذشته، مصرف سوخت مایع (نفت گاز و نفت كوره) كشور به حدود ٧٥٧ میلیون لیتر رسید.

بخشهای مختلف مصرف كننده سوخت مایع از جمله نیروگاههای كشور در بازه زمانی سوم تا نهم مردادماه امسال ٧٥٦ میلیون و ٩٠٠ هزار لیتر نفت گاز و نفت كوره مصرف كرده اند.

در این بازه زمانی، ٥٦٠ میلیون لیتر نفت گاز و نزدیك به ٢٠٠ میلیون لیتر نفت كوره مصرف شده است.

بیشترین مصرف نفت گاز با ١١٧ میلیون و ٩٠٠ هزار لیتر مربوط به روز چهارشنبه (هفتم مردادماه) و كمترین مقدار مصرف آن نیز با ٥٥ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر به روز جمعه (نهم مردادماه) مربوط می شود.

همچنین، بیشترین مصرف نفت كوره با ٣٥ میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر به روز دوشنبه (پنجم مردادماه)و كمترین میزان مصرف این فرآورده نفتی نیز با ٢١ میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر به روز پنجشنبه (هشتم مردادماه) مربوط می شود.

برپایه این گزارش، میانگین مصرف نفت گاز در هفته منتهی به نهم مردادماه امسال ٨٠ میلیون لیتر و میانگین مصرف نفت كوره نیز ٢٢ میلیون و ٢٧١ هزار لیتر بوده است.

اقتصام(2)2022**1558
۰ نفر