۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۰۴
کد خبر: 81704512
T T
۰ نفر

قاچاقچي پرندگان در مياندوآب دستگير شد

۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۰۴
کد خبر: 81704512
قاچاقچي پرندگان در مياندوآب دستگير شد

مهاباد ـ ايرنا ـ رييس اداره حفاظت محيط زيست مياندوآب گفت: يك قاچاقچي پرندگان با بيش از 90 قطعه سهره در ايستگاه بازرسي اين شهرستان دستگير شد.

اكبر محمديان روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين متخلف كه مي خواست اين تعداد سهره را به قصد فروش با استفاده از اتوبوس به استان هاي ديگر منتقل كند، توسط ايستگاه بازرسي اين شهرستان دستگير و به ماموران اداره حفاظت محيط زيست پيرانشهر تحويل شد.

وي اضافه كرد: از مجموع 90 قطعه سهره كشف شده، هشت قطعه به علت شرايط بد نگهداري در حين انتقال تلف شده بودند و بقيه در يكي از زيستگاههاي اين شهرستان رهاسازي شدند .

رييس اداره حفاظت محيط زيست مياندوآب گفت: از اين فرد متخلف كه از اهالي يكي از شهرستان هاي جنوب آذربايجان غربي بود، چند قفس و جعبه نگهداري پرندگان نيز كشف و ضبط شده است.

وي اضافه كرد: اين فرد مختلف با تشكيل پرونده به مقام قضايي تحويل داده شد و بايد جريمه شكار اين تعداد پرنده و حمل غيرقانوني آنها را نيز پرداخت كند.

محمديان گفت: برخي شكارچيان متخلف اين گونه پرندگان زينتي را به منظور فروش به صورت زنده و با استفاده از تور دام شكار مي كنند.

سهره از راسته گنجشك سانان و از خانواده سهره ييان است كه حدود 14 سانتيمتر طول دارد و رنگ قرمز روشن و سياه و سفيد سر، رگه هاي زرد در بال هاي سياه رنگ و دمگاه سفيد ديده مي شود.

شهرستان مياندوآب با 260 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است .

3020/6185/2093