۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۰
کد خبر: 81704240
T T
۰ نفر
55 درصد نوزادان كشور از شیر مادر تعذیه می كنند

تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: آمارها نشان می دهد طی سال های اخیر در كشور تغذیه نوزادان با شیر مادر از 51 به 55 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، علی اكبر سیاری روز یكشنبه در همایش بزرگداشت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر در دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: افزایش آگاهی مردم و اطلاع رسانی مداوم برای ترویج تغذیه با شیر مادر نقش اساسی دارد و همه رسانه ها و دستگاه ها باید برای افزایش تغذیه انحصاری نوزادان با شیر مادر طی شش ماه و ادامه آن تا بالای دو سالگی همكاری كنند.

وی گفت: كودكانی كه از شیر مادر تغذیه می كنند، كمتر به بیماری های تنفسی، گوش درد، اسهال و دیابت مبتلا می شوند و در بزرگسالی نیز میزان بروز بیماری های قلبی ـ عروقی، سكته های قلبی و مغزی و سرطان در بین آنها به شدت كاهش دارد.

سیاری ادامه داد: كودكانی كه با شیر مادر تغذیه كردند از بهره هوشی بالاتری برخوردار می شوند و میزان بروز بیماری های غیرواگیر در این كودكان در سنین بزرگسالی به شدت كاهش می یابد و با توجه به اینكه سالانه 36 میلیون نفر در دنیا بر اثر بیماری های غیرواگیر جان می بازند كه 18 و نیم میلیون نفر آنها به بیماری های قلبی مبتلا هستند، اهمیت تغذیه با شیر مادر در كاهش این بیماری ها مشخص می شود.

وی افزود: تغذیه با شیر مادر برای مادران نیز مزایای زیادی دارد و تحقیقات نشان داده كه میزان پوكی استخوان در زنانی كه كودكان را با شیر خود تغذیه كرده اند به شدت كاهش می یابد و میزان سرطان رحم و پستان نیز در این زنان كمتر است.

10 تا 16 مرداد ماه هفته جهانی تغذیه با شیر مادر نام گرفته است.

ادامه دارد...

اجتمام ** 3063 ** 9132 ** 1071