۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۵۹
کد خبر: 81703525
T T
۰ نفر
تشكيل اتاق فكر در استان ها زمينه ساز حل بسياري از مشكلات حقوقي در كشور است

اروميهـ ايرناـ معاون حقوقي رييس‌ جمهوري گفت: تشكيل اتاق فكر حقوقي در استان ها زمينه ساز حل بسياري از مشكلات حقوقي در كشور است.

الهام امين زاده روز شنبه در جلسه شوراي معاونان استانداري آذربايجان غربي با اشاره به ضرورت شناسايي و بهره‌گيري از پتانسيل‌هاي حقوقي اين استان در تصميم‌گيري‌ها و مشكلات حقوقي افزود: با تشكيل اتاق فكر حقوقي استان‌ها متشكل از استادان حقوق و كارشناسان حقوقي دستگاه‌هاي نظارتي و اجرايي ، بسياري از اين مشكلات قابل رفع است.

وي اظهار كرد: با توجه به نقش مديران در اصلاح نظام اداري و رفع فساد و توسعه اقتصادي كشور ، دولت يازدهم و معاونت حقوقي رياست جمهوري برنامه‌هايي براي واگذاري اختيارات لازم به مديران استان‌ها در تصميم‌گيري‌ها و تصميم‌سازي‌ها دارد.

وي اضافه كرد: اصلاح و پالايش قوانين و حل اختلافات بين دستگاه‌هاي اجرايي از فعاليت‌هاي معاونت حقوقي رياست جمهوري است و بايد اقتدار و استقلال معاونت‌هاي حقوقي در سراسر كشور حفظ شود تا بتوانيم اهداف خود را به خوبي دنبال كنيم.

امين زاده افزود: معاونت حقوقي رييس جمهوري نيز در طول 24 ماه گذشته تلاش كرده در اين راستا سازمان حقوقي دولت را تشكيل دهد.

وي ادامه داد: در روز حقوقي كه براي هر استان تعريف كرده‌ايم ، قرار است كه مشكلات ايجاد شده در هر استان طي سال‌هاي گذشته با حضور تيم حقوقي ، شناسايي و بررسي شده و تصميمات لازم اتخاذ شود.

معاون حقوقي رييس‌ جمهوري گفت: يكي از معضلات استان‌ها فروش حريم يا برداشت از بستر رودخانه‌هاست كه اين امر منجر به عوض شدن مسير رودخانه‌ها مي‌ شود كه با مصون نگه داشتن بستر رودخانه‌ها بسياري از مشكلات از جمله جاري شدن سيلاب‌ها حل خواهد شد.

قربانعلي سعادت استاندار آذربايجان غربي نيز در اين جلسه با اشاره به مرزي بودن آذربايجان غربي و همسايه بودن با سه كشور خارجي گفت: وجود مرزها پتانسيل خوبي براي ايجاد اشتغال ، سرمايه گذاري و ارز آوري در اين استان است كه بايد با به كارگيري راهكارهاي كاربردي در چهارچوب قانون نسبت به رفع مشكلات موجود براي توسعه صادرات غير نفتي برنامه ريزي شده و اقدامات لازم صورت گيرد.

وي با تاكيد بر تسهيل ورود و رفت و آمد سرمايه گذاران داخلي و خارجي به منطقه آزاد تجاري و صنعتي ماكو به عنوان پايانه صادرات كشور بيان كرد: مسوولان مكلف به تسهيل روند فعاليت سرمايه گذاران در استان هستند و لازم است تشريفات زائد و پيچ و خم هاي اداري موجود بر سر راه سرمايه گذاري در استان حذف شود.

به گزارش ايرنا ، الهام امين زاده معاون حقوقي رييس جمهوري صبح امروز در سفري يك روزه پس از ورود به اروميه در گلزار شهداي اين شهر در باغ رضوان حضور يافت و با اهداي گل و نثار فاتحه به مقام شامخ شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس اين شهر اداي احترام كرد.

ديدار و سخنراني معاون حقوقي رييس جمهوري در اين سفر يك روزه با مديران و مشاوران حقوقي دستگاههاي اجرايي ، جلسه مشترك با استادان حقوق دانشگاههاي آذربايجان غربي و اعضاي اتاق بازرگاني از برنامه هاي اين سفر است.

8137/1905/1772

سرخط اخبار سیاست