۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۲
کد خبر: 81702902
T T
۰ نفر
وزیر دفاع عربستان در صدد بركناری محمد بن نایف از ولیعهدی است

تهران - ایرنا - مجتهد فعال سیاسی توییتری مشهور عربستانی در صفحه شخصی خود نوشت: محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در صدد بركناری محمد بن نایف از پست ولیعهدی است .

به گزارش روز شنبه ایرنا، مجتهد نوشت: محمد بن سلمان وزیر دفاع و پسر شاه كه جانشین ولیعهد است، قصد دارد محمد بن نایف ولیعهد این كشور را بركنار كند، اما زمان بركناری وی را به پس از مراسم حج موكول كرده است، زیرا نمی خواهد در ایام حج باعث ایجاد تنش در عربستان شود .

وی افزود كه محمد بن سلمان می خواهد پس از بركناری ولیعهد كنونی، خود كه جانشین این مقام است، ولیعهد عربستان شود و پس از آن برنامه ریزی كرده تا سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان از قدرت كناره گیری كند و بدین ترتیب جای پدرش بر تخت سلطنت بنشیند.

مجتهد ادعا كرد كه محمد بن سلمان بزودی و شاید قبل از مراسم حج به برخی كشورهای بزرگ منطقه ای سفر كند، زیرا وی بسیار بلندپرواز است و برای رسیدن به بالاترین مقام ها در عربستان، باید با قدرت های بزرگ منطقه ای وارد توافقاتی شود .

این فعال سیاسی عربستانی نوشت: با اینكه رسانه های مصری بسیار به آل سعود حمله می كنند، اما محمد بن سلمان به دلیل طرح هایی كه برای آینده خود در سر دارد، می خواهد به مصر و یك كشور بزرگ دیگر در خاورمیانه سفر كند .

محمد بن سلمان بن عبد العزیز آل سعود (متولد 1985) جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی و جوانترین وزیر دفاع در جهان است.

او همچنین رییس دربار سلطنتی عربستان است .

تاكنون ماهیت واقعی صاحب این صفحه (مجتهد) مشخص نشده، اما اكثر پیش بینی ها حول محور دو شخصیت اصلی مخالف آل سعودی در لندن یعنی سعد الفقیه و یكی دیگر از شاهزادگان عربستانی متمركز شده است.

افشاگری های وی در اینترنت، آل سعود را در تنگنا قرار داده است.

حساب كاربری مجتهد در توییتر برای اولین بار در 21 ژوئیه 2011 فعالیت خود را آغاز كرد و هم اكنون یك میلیون و هفتصد هزار نفر كه اكثرشان عربستانی هستند، صفحه وی را دنبال می كنند.

خاورم **2041**1651