۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۷
کد خبر: 81702742
T T
۰ نفر
هيات بوكس آذربايجان غربي در رتبه دوم كشوري قرار گرفت

اروميه ـ ايرنا ـ دبير هيات بوكس آذربايجان غربي گفت: اين هيات بر اساس ارزيابي فدراسيون ، رتبه دوم كشوري را كسب كرده است.

محمد آبي روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين هيات در سال 91 رتبه چهاردهم و در سال 92 رتبه سوم كشوري را در اختيار داشته و در چند سال اخير روند رو به رشدي را داشت.

وي اظهار كرد: برگزاري و اعزام به مسابقات ، برگزاري دوره هاي آموزش مربيان و داوران ، حضور ورزشكاران استان در اردوهاي تيم هاي ملي ، آمار ورزشكاران بيمه شده ، كسب رتبه هاي برتر كشور و اعزام داوران استان به مسابقات كشوري از جمله شاخص هاي ارزيابي شده توسط فدراسيون در كسب اين رتبه است.

آبي از حضور تيم بوكس آذربايجان غربي در ليگ منطقه غرب كشور خبر داد و گفت: اين مسابقات از خرداد ماه امسال با حضور چهار تيم آذربايجان غربي ، لرستان ، كردستان و همدان آغاز شده و تيم استان در هفته هاي اول و دوم موفق به شكست همدان و كردستان شده است..

وي گفت: امسال براي نخستين بار چهار بوكسور به نامهاي هادي ماكويي در وزن 64 كيلوگرم ، امين بخشي زاده در 69 كيلوگرم ، وحيد ابراهيمي در 91 كيلوگرم و يونس حسن پور در وزن 81 كيلوگرم به اردوهاي تيم ملي دعوت شده اند.

آبي اظهار كرد: طاهر جباري ، حسين مادردوست ، محمدرضا شاطرلو و ايوب پورتقي قوشچي از جمله قهرمانان ملي پوش آذربايجان غربي هستند كه از دهه هاي 50 تا 80 موفق به كسب عناوين مهم آسيايي و بين المللي براي ايران اسلامي شده اند و رسيدن به روزهاي اوج گذشته از اهداف مهم هيات و تلاشگران اين رشته است.

وي در خصوص اجراي طرح استعداديابي و توجه به رده هاي پايه گفت: امسال بيش از 100 ورزشكار نونهال و نوجوان از شهرهاي اروميه ، خوي و مياندوآب زير نظر مربيان مجرب در اين طرح شركت كرده اند.

به گزارش ايرنا ، بوكس از جمله رشته هاي رزمي مي باشد كه در آذربايجان غربي طي سالهاي اخير پيشرفت خوبي داشته و مورد استقبال جوانان استان قرار گرفته است.ك3

7126/1905

سرخط اخبار استان‌ها