۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۷
کد خبر: 81702685
T T
۰ نفر
سرانه ورزشی هر شهروند نوكنده كمتر از یك سوم  استاندارد است

گرگان – ایرنا – سرپرست نمایندگی اداره ورزش و جوانان شهر نوكنده در استان گلستان گفت: سرانه فضای ورزشی هر شهروند نوكنده 30 سانتی متر و كمتر از یك سوم مقدار استاندارد كشوری است.

ساسان معین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: سرانه فضای ورزشی تعیین شده هر ایرانی حدود یك متر بوده و با وجود هفت سالن ورزشی در نوكنده، سرانه ورزش این شهر تا رسیدن به میزان مطلوب فاصله زیادی دارد.

وی بیان كرد: نوكنده شهری توانمند در بخش استعدادهای ورزشی است كه باید برای شناسایی و تربیت استعدادها و احداث مكان های ورزشی جدید اقدام شود.

سرپرست نمایندگی اداره ورزش و جوانان با اشاره به كسب مدال از سوی 6 ورزشكار ملی و بین المللی نوكنده طی سال جاری، افزود: هم اینك 14 هیات ورزشی در این شهر فعال بوده و تلاش دارند كه با استفاده حداكثری از امكانات موجود، كارنامه افتخارات ورزشی شهر را پربارتر كنند.

معین، كمبود بودجه و اعتبارات، امكانات و تجهیزات را از مشكلات بخش ورزش این شهر بیان كرد و گفت: بی رغبتی حامیان مالی برای حضور مداوم در حوزه ورزش و تامین هزینه تیم ها، موجب كاهش انگیزه ورزشكاران و كوتاه بودن عمر ورزشی قهرمانان شده است.

وی اضافه كرد: یكی از ورزش های پرطرفدار و دارای استعداد فراوان در این شهر، كشتی است كه با وجود داشتن قهرمانانی در دوره های مختلف، هم اینك نیز شاهد انگیزه ورزشكاران این رشته برای تداوم حضور در عرصه های قهرمانی هستیم.

معین با اشاره به فعالیت افزون بر 200ورزشكار در رشته كشتی این شهر اظهارداشت: تعداد كشتی گیران رده های سنی پایه این شهر زیاد است، اما نبود آینده روشن برای این ورزشكاران و مشاهده سرنوشت كشتی گیران مدال آور ، موجب كاهش حضور این ورزشكاران در رده سنی جوانان می شود.

وی ادامه داد: در سال های قبل، فعالان بخش خصوصی می توانستند بخشی از درآمدهای خود را به عنوان مالیات صرف پرداخت هزینه تیم های ورزشی كنند، اما با تغییر قانون و ممانعت از انجام این كار ، سرمایه گذاران و صاحبان صنعت، انگیزه ای برای تیمداری حرفه ای در ورزش ندارند.

سرپرست نمایندگی اداره ورزش و جوانان شهر نوكنده گفت: كاهش حضور سرمایه گذاران در ورزش، اعتبارات اندك دولتی تخصیص یافته به نوكنده هم موجب كندی حركت ورزش این شهر شده كه لازم است نگاه ویژه ای در پرداخت اعتبارات ورزشی به این شهر شود.

معین بیان كرد: هم اینك شهر 15 هزار نفری نوكنده با هزار ورزشكار سازمان یافته دارای هفت سالن سرپوشیده است كه پاسخگوی نیاز جوانان علاقمند به ورزش این شهر نیست.

وی افزود: با وجود كمبودها و مشكلات، برای تامین نیازهای ورزشكاران به خصوص در زمان اعزام به رقابت های استانی و كشوری توجه شده و این مساله تامین هزینه تیم هایی كه هیات مستقل در نوكنده ندارند را نیز شامل می شود.

سرپرست نمایندگی اداره ورزش و جوانان شهر نوكنده ادامه داد: به عنوان نمونه چندی قبل تیم راگبی این شهر كه فاقد هیات مستقل است، عازم رقابت های كشوری شد و ورزشكاران این رشته موفق به كسب 7 سهمیه برای حضور در اردوی تیم ملی شدند.

شهر نوكنده واقع در غرب استان گلستان از توابع شهرستان بندرگز بوده و با گرگان (مركز استان) حدود 47كیلومتر فاصله دارد.

7331/1648

سرخط اخبار استان‌ها