۹ مرداد ۱۳۹۴، ۲۳:۰۶
کد خبر: 81702409
T T
۰ نفر
امام جمعه كرمانشاه: بهزاد ستاره پرفروغ آسمان معاصر ايران اسلامي است

كرمانشاه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه گفت: بهزاد از ستارگان پرفروغ آسمان معاصر كرمانشاه و ‌‌غرب كشور و بلكه ايران اسلامي است.

آيت الله مصطفي علما در پيامي به مراسم بزرگداشت استاد يدالله بهزاد كه عصر روز پنجشنبه در تالار انتظار كرمانشاه برگزار شد افزود: جا دارد بيش از پيش تر در محافل تخصصي شناخته و شناسانده شود چرا در حوزه ادبيات فارسي برگي از شناسنامه كرمانشاه است.

وي ضمن تقدير از برگزاركنندگان اين مراسم افزوده است: او (بهزاد) با حفظ قوالب سنتي حرف فاخر زد و فاخر حرف زد.

وي در ادامه اين پيام آورده است: نمي توان از بهزاد سخن گفت و علقه ي متقابل او و مقام عظماي ولايت حضرت امام خامنه اي را كه مسبوق به سابقه ي سال ها پيش از پيروزي انقلاب اسلامي است متذكر نشد كه در سفر مباركشان به استان كرمانشاه به آن پرداختند و حقيقتا از بهزاد به حق و به جا تجليل فرمودند.

مراسم گراميداشت استاد يدالله بهزاد كرمانشاهي با حضور مسوولان عالي رتبه استاني و چهره هاي شاخص ملي همچون شهرام ناظري، محمدجواد محبت، ميرجلال الدين كزازي و جمع كثيري از مردم هنردوست كرمانشاه برگزار شد.

استاد يدالله ايواني ملقب به يدالله بهزاد كرمانشاهي در سال 1304 در كرمانشاه ديده به جهان گشود و در طول عمر82 ساله خود آثار بسياري در زمينه فرهنگ و ادب بر جاي گذاشت كه از جمله آنها مي توان به 'گلي بيرنگ'، 'يادگار مهر' و 'جنگ بزرگ كرمانشاه از عصر قاجار تا امروز' اشاره كرد.

8066

سرخط اخبار استان‌ها