كرمان مي تواند استان پايلوت اقتصاد مقاومتي شود/ تاكيد بر وحدت حول ولايت و توسعه

كرمان - ايرنا - استاندار كرمان گفت: تضمين و تعهد مي دهيم كه استان پايلوت اقتصاد مقاومتي در كشور شويم و نه در شعار بلكه در عمل آن را اجرا كنيم.

به گزارش ايرنا عليرضا رزم حسيني شامگاه پنجشنبه در گردهمايي رزمندگان دوران دفاع مقدس گردان هاي غواص 410 و 408 تخريب و اطلاعات عمليات لشكر 41 ثارالله كرمان افزود:استان را با شاخص هاي مطلوب اقتصاد مقاومتي تحويل مي دهيم اما الزامات و اختيارات آن را مي خواهيم.

وي گفت: توسعه و پيشرفت امري متوازن، متعادل و همه جانبه است و رويكرد دولت در كرمان نيز همين است.

وي تصريح كرد: كار جسورانه اي بود اما به دولت نامه اي نوشتيم و پيشنهاداتي را داده ايم كه استان ما زرخيز است و ثروت دارد اما مردم آن در فقر و بيكاري هستند كه شايسته استان نيست.

استاندار كرمان تاكيد كرد: بايد توسعه را تمرين كنيم و ياد بگيريم كه جرات و شجاعت و اختيارات و مديريت جهادي مي خواهد.

وي گفت: اين امكانات در استان وجود دارد و امروز هم دولت با اين سياست از اين تفكر از استان كرمان حمايت مي كند.

وي با اشاره به اينكه رييس جمهور كار را به طور جدي در جهت انجام اقتصاد مقاومتي دنبال مي كند افزود: اگر توانستيم نهاد اقتصاد مقاومتي استان آزمايشي كشور را ايجاد كنيم ماندگار خواهد شد.



**سردار سليماني هنوز روحيه جهادي را حفظ كرده است

رزم حسيني گفت: سردار سليماني هنوز روحيه جهادي خود را حفظ كرده و صحنه بين المللي را به نفع جمهوري اسلامي تغيير داده است.

وي خاطرنشان كرد: بخش عمده دليل اينكه كه امروز دنيا حاضر به تسليم در برابر ما شده به خاطر قدرت موثر ما در منطقه است كه توسط حاج قاسم سليماني اداره مي شود.

وي با اشاره به اينكه آرمان ما در دفاع مقدس چه بود و امروز چه مسووليتي داريم گفت: با رهبري بي بديل امام خميني (ره) در عصري كه دشمن در اوج تكنولوژي بود، رزمندگان ما به خودباوري رسيدند.

استاندار كرمان افزود: انقلاب اسلامي بوجود آمد تا مردم زندگي شرافتمندانه داشته و الگوي كشورهاي اسلامي باشند.

وي گفت: انقلاب در اين كشور طلوع كرد تا جامعه جهاني پيشرفته را به 58 كشور اسلامي و همه دنيا معرفي كند كه مي توانيم با اسلام و جمهوري اسلامي و دين كشور را اداره كنيم.

رزم حسيني خاطرنشان كرد: امروز با همه فشارهاي بين المللي كه بر دوش ما هست و نمي پذيرند كه كشور ما مستقل حركت كند و براي آنها سخت است كه ما و نفوذ ما را تحمل كنند كه اين نفوذ به بركت پايمردي رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

وي گفت: امروز اگر حاضر به مذاكره با ما مي شوند و شش كشور بزرگ دنيا مي نشينند و با ظريف ما مذاكره مي كنند نشان از پايمردي شماست.

استاندار كرمان ادامه داد: مردم ما 12 سال پايمردي كردند و امروز دنيا پذيرفت كه با كشوري اسلامي بنشيند و حرف هايش را گوش كند.

وي گفت: همانطور كه رييس جمهور نيز گفت كه به هر حال بايد چيزي را بدهيم و چيزي را بگيريم و اگر بخواهيم آرمان هاي شهدا را دنبال كنيم و جامعه آرماني را به عنوان هدف بسازيم بايد اين وحدت بين ما و شما را ادامه دهيم.



**ولايت متعلق به همه است

وي با تاكيد بر اينكه سياست ما بر مبناي ولايتمداري و توسعه و پيشرفت است اظهار كرد: ولايت متعلق به همه و نه قشر و گروه خاصي است و حتي به زرتشتيان و اقليت هاي مذهبي نيز تعلق دارد.

رزم حسيني بيان كرد: ولايتمداري متعلق به همه مردم ايران است كه استراتژي ماست و اگر مذاكرات انجام مي دهيم و آرامش و عقلانيت سياسي وجود دارد به دليل همين وحدت و ولايت است.

وي گفت: اگر بخواهيم به قله هاي پيشرفت و تعالي برسيم اصولگرايان و اصلاح طلبان و اقليت هاي مذهبي و غيره بايد ولايتمدار باشند.

وي به بيان خاطره اي از سردار سليماني اشاره كرد و گفت: از او پرسيدم كه چگونه اينقدر صبر داري؟ پاسخ داد كه خداوند جاده دنيا را بر روي من بسته است و 150 خانواده شهيد در كرمان به اسم دارم كه براي من دعا مي كنند و صبر من بخاطر خانواده هاي شهداست.

استاندار كرمان گفت: در استان ما همدلي و همزباني قبل از نامگذاري سال به اين عنوان در سال گذشته به يمن خون شهدا نيز وجود داشت و بايد آن را براي پيشرفت و توسعه حفظ كنيم.



**خانواده هاي شهدا نمي توانند فقر را بپذيرند

وي ادامه داد: خانواده هاي شهدا و رزمندگان نمي توانند فقر را در كنار خود بپذيرند؛

فقر و محروميت ها را مي بينيم و احساس مي كنيم كه مي توانيم فقر را نجات دهيم اما دست ما بسته است.

رزم حسيني گفت: روز گذشته در سفر به كوهبنان معادني را ديديم كه 60 سال زغال را از آنها به خارج استان منتقل مي كردند اما امروز مردم را فقير، محتاج و مستضعف رها كرده اند.

وي افزود: در مورد شركت هاي سرچشمه و گل گهر دو سال فرياد مي زنيم كه اين معادن بين نسلي است و نبايد تخليه شوند.



**فرهنگ ايثارگري به دانشگاه منتقل شود

استاندار كرمان تصريح كرد: بايد تلاش كنيم كه فرزندان خوبي را تربيت كنيم و همه ما فرزنداني داريم كه بايد در راه تعالي اسلام و انقلاب حركت كنند.

وي افزود: سردار قاسم سليماني در سخنراني خود در ماه مبارك رمضان در رابطه با اين موضوع گفت حالا كه مانديم بايد در اين مسير حركت كنيم.

رزم حسيني تصريح كرد: ما رزمندگان بايد سوابق گذشته خود را كه ان شاءالله با اخلاص و براي خدا بوده است، به ارزاني نفروشيم.

استاندار كرمان به شهداي بزرگ انقلاب و دفاع مقدس و غواص لشكر 41 ثارالله درود فرستاد و گفت: بايد همه رزمندگان اسلام در استان كرمان و ايثارگران وحدت خود را در استان حفظ كنند.

وي با تاكيد بر اينكه امروز برادري و نشاط در استان وجود دارد، گفت: به هر شهرستاني كه مي رويم و مي بينيم كه جمع صميمي وجود دارد، خدا را شكر مي كنم.

رزم حسيني ضمن قدرداني از مركز هايتك براي برگزاري اين گردهمايي گفت: اين مراسم ها بايد در دانشگاه ها بيشتر برگزار شود و رابطه بين رزمندگان و ايثارگران و دانشگاهها بيشتر شود تا فرهنگ ايثارگري به دانشگاه منتقل شود.

وي خاطرنشان كرد: بي شك با انتقال اين فرهنگ، دانشگاه در مسير هدف خود بركاتي براي انقلاب خواهد داشت.

وي يكي از نكات برجسته دفاع مقدس را اطاعت پذيري دانست و گفت: در دفاع مقدس آرمان خواهي را دنبال مي كرديم زيرا جنگ و خونريزي به خودي خود كه ارزشي ندارد.

استاندار كرمان گفت: در دفاع مقدس هدف براي اسلام و براي خدا بود و همين موضوع باعث شده بود كه جنگ ارزش پيدا كند.

وي با اشاره به اينكه در دفاع مقدس شهداي بسياري بودند كه هيچ گاه جلوي تصوير و در عكس نبودند افزود: اين آرمان خواهي است كه دفاع مقدس ما را با ساير جنگ هاي در دنيا تمايز مي كند.

7443/3028