۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۱۶
کد خبر: 81701295
T T
۰ نفر

زنجيره انساني حفاظت از جنگل هاي لرستان تشكيل شد

۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۱۶
کد خبر: 81701295
زنجيره انساني حفاظت از جنگل هاي لرستان تشكيل شد

خرم آباد- ايرنا - زنجيره انساني حفاظت و حمايت از جنگل هاي لرستان روز پنجشنبه در منطقه حفاظت شده كلدر خرم آباد با حضور مسوولان استان ، سازمان هاي مردم نهاد و اقشار مختلف مردم تشكيل شد.

به گزارش ايرنا مديركل حفاظت از محيط زيست لرستان در حاشيه اين حركت نمادين در جمع خبرنگاران گفت: كارگروهي با حضور سازمان محيط زيست، سازمان جنگل ها و سازمان صدا وسيما براي حفاظت از جنگل ها تشكيل شده كه بنا شد با يك حركت اجتماعي و فرهنگي براي حفظ محيط زيست كار تبليغاتي در سراسر كشور آغاز شود.

مهرداد فتحي بيرانوند، اولين مصوبه اين كارگروه را ورود به موضوع حفظ جنگل هاي طبيعي كشور عنوان كرد و افزود: اعضاي اين كارگروه هشتم مرداد را به عنوان «روز جنگل رمز حيات» و با شعار «نگذاريم بميرد جنگل كه جهان خواهد مرد» نامگذاري كردند و بنا شد برنامه هاي گسترده در سراسر كشور در اين روز برگزار شود.

مديركل محيط زيست لرستان به اجراي دو برنامه سراسري با موضوع حفاظت محيط زيست در روز هشتم مرداد ماه اشاره كرد و گفت: يكي از اين برنامه ها موضوع جنگل هاي شمال بود كه برنامه هايي براي اين منظور در چالوس تدارك ديده شده و ديگري بحث جنگل هاي زاگرس بوده كه دو برنامه ويژه براي آن در لرستان اجرا شد.

فتحي بيرانوند با بيان اينكه دو برنامه سراسري برگزار شده در چالوس و لرستان به صورت سراسري و با پوشش گسترده تلويزيوني برگزار شده است اضافه كرد: يكي از برنامه هاي تدارك ديده شده در لرستان، امروز ايجاد زنجيره انساني براي حمايت از جنگل هاي زاگرس بود.

وي افزود: لرستان 25 درصد از تنوع زيستي كشور را به خود اختصاص داده است.

7274/6001/ 1650
۰ نفر