۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۲۹
کد خبر: 81700391
T T
۰ نفر
حرف هاي شنيدني داوطلب رتبه 253 كنكور از شهر آبدان دير

بوشهر- ايرنا- داوطلب ساكن شهر آبدان شهرستان دير كه توانست در ماراتن سخت كنكور سراسري با پشت سرگذاشتن ساير رقبا رتبه 253 گروه آزمايشي علوم رياضي منطقه سه كشور را كسب كند، حرف هاي شنيدني دارد.

فاطمه آبدوني در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهاركرد: شرايط كنكور سراسري امسال در رشته رياضي دروس اختصاصي خصوصا درس شيمي سطح دشواري داشت ولي دروس عمومي براي من ساده بود در درس رياضي روند برخي سوالات تغيير كرده بود وسوالات اندكي وقت گير شده بودند.

وي گفت: با توجه به اينكه در آزمون هاي جمع بندي كانون رتبه هايم نزديك به رتبه ي كنكورم بود تا حدي انتظار چنين رتبه ايي را داشتم امااين اواخر قبل از اعلام نتايج كنكور احساس مي كردم رتبه ام بدتر از اين باشد.

وي در رابطه با بيشترين و كمترين درصد كنكور اظهارداشت: بيش ترين درصد من مربوط به معارف و كمترين درصد مربوط به رياضي بود.

آبدوني در ارتباط با رشته و دانشگاه انتخابي خود براي ادامه تحصيل گفت: من دوست دارم در رشته برق در يكي از دانشگاه هاي خوب ايران ادامه تحصيل بدهم كه بستگي به نتايج انتخاب رشته دارد.

وي افزود: روش مطالعه ي هر درس و هر شخص مخصوص خود اوست اماپشتكار وتداوم در مطالعه بسيار مهم است و در هنگام مطالعه بايد تمركز روي درس مورد مطالعه باشد و برنامه ريزي بايد منظم باشد و به گونه اي تنظيم شود كه هر چند وقت يك بار دروس مرور شود. من از برنامه راهبردي كانون استفاده مي كردم و واقعا از برنامه ريزي كانون راضي بودم.

آبدوني در خصوص نقش خانواده در موفقيت خوداظهارداشت: عامل اصلي موفقيت من پدر ومادرم بودند باتوجه به اينكه من در شهر آبدان زندگي مي كنم و سال دوم و سوم دبيرستان را درمدرسه نمونه دولتي اهرم وسال گذشته را در دير درس خواندم مجبور بودم هرروز مسير 35 كيلومتري تا شهر دير را بروم و برگردم بيشترين زحمت اين ماجرا بر عهده ي پدرم بود ودر خانه مادرم نقش پررنگتري داشت و از همه جهت من را حمايت مي كرد.

وي در خصوص برنامه ريزي درسي خود گفت: براي من خيلي تاثير گذار بودبرنامه ريزي خوب و آزمون هاي مداوم كانون كمك بسياري به من كرد و مهمترين چيز براي موفقيت در كنكور برنامه ريزي خوب و تلاش براي اجرايي كردن برنامه است و توصيه من به داوطلبان اين است كه بسياري ازكارهاي غير ضروري را كنار بگذارند واين وقت ها را به مطالعه اختصاص بدهند.

اين داوطلب كنكور بيان داشت: براي موفقيت در كنكور ابتدا بايد برمطالب كتاب درسي مسلط بود سپس از كتابهاي تست استفاده كرد خصوصا در دروس عمومي تاكيد من بيش تر بر كتاب درسي بود و خواندن نماز در طول روز و پس از ساعاتي مطالعه به من آرامش مي داد.

وي گفت: در پايان از خانواده ام و تمام دبيران وكساني كه مرا در اين موفقيت ياري كردند تشكرمي كنم و به تمام كنكوري ها توصيه مي كنم لحظه ها را غنيمت بشمارند.

شهرستان دير در سال جاري 12 داوطلب رتبه زير هزار را در كنكورسراسري داشت.

7207/1656