شهداد كاوه: عمليات راهداري استان تهران به4پيمانكارواگذار شد

تهران - ايرنا - سرپرست مديريت راهداري استان تهران گفت: به منظور افزايش تمركز درمديريت راهداري و ايمن سازي راه ها، تعداد پيمانكاران عمليات راهداري در حوزه استحفاضي راه هاي اين استان از 14پيمانكار به چهار پيمانكار تقليل يافت.

شهداد كاوه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه تاكنون 14پيمانكار عمليات راهداري استان تهران را عهده دار بودند، افزود: براساس اين تقسيم كار در برخي از شهرستان ها به دليل كم بودن وسعت محدوده راه ها، يك پيمانكار براي دو شهر و در شهرهايي مانند تهران به دليل وسعت زياد محدوده راهداري، دو پيمانكارعمليات مستمر نگهداري راه ها را انجام مي دادند.

سرپرست مديريت راهداري استان تهران به فعاليت پيمانكاران ديگر درحوزه ايمن سازي راه هاي استان اشاره كرد و گفت: افزون بر 15 تا 20پيمانكار نيز مسووليت انجام امور ايمن سازي محورها از قبيل نصب و نگهداري تابلوهاي علائم ايمني، حفاظ هاي كابلي جاده ها، نيوجرسي و گاردريل ها (حفاظ هاي اطراف جاده)، لكه گيري، درزگيري، آسفالت هاي مقطعي و همچنين نگهداري روشنايي راه هاي حوزه استحفاظي استان را بر عهده داشتند.

وي با تاكيد بر لزوم برنامه ريزي براي كاهش تعداد پيمانكاران گفت: به تجربه ثابت شده است كه در زمان وقوع حوادث غيرمترقبه مانند سيل و زلزله امكان دسترسي به موقع اين تعداد از پيمانكاران در يك زمان فشرده كار بسيارسختي است.

كاوه افزود: به همين منظور اين اداره كل با اجراي طرحي، كاهش تعداد پيمانكاران حوزه هاي راهداري و ايمن سازي جاده ها را در دستور كار خود قرار داد.

وي گفت: با توجه به لزوم تمركز در مديريت اين مجموعه از شش ماه پيش اسناد لازم تهيه و بررسي شد تا تعداد پيمانكاران اين اداره كل كاهش و به چهار پيمانكار با رتبه هاي بالاتر(يك تا سه) واگذار شود.

كاوه با اشاره به تقسيم استان به چهارحوزه شمال و شمال شرق، شرق و جنوب شرق، غرب و شمال غرب و جنوب غرب گفت: براساس اين تقسيم بندي، عمليات راهداري و ايمن سازي راه ها در اين استان درچهارگروه از شهرستان هاي همجوار شامل شهرستان هاي ري، رباط كريم، اسلامشهر و بهارستان، شهرستان هاي قدس، شهريار، ملارد و تهران، شهرستان هاي پرديس، دماوند، فيروزكوه و شميرانات و شهرستان هاي پيشوا، ورامين، قرچك و پاكدشت به صورت قراردادهاي جداگانه به اين چهار پيمانكار واگذار شد.

وي با اشاره به اينكه تمامي مراحل ايمن سازي راه هاي ارتباطي استان تهران به عهده اين چهار پيمانكار خواهد بود، افزود: با اعلام فراخوان عمومي افزون بر20پيمانكار با دريافت اسناد اقدام به ثبت نام كردند كه پس از انصراف تعدادي از متقاضيان و پذيرش پيشنهاد قيمت افزون بر12نفر در مناقصه، چهار نفر برنده نهايي اعلام شد.

كاوه در مورد اهداف برگزاري اين مناقصه هم گفت: اين برنامه نه تنها موجب كاهش تعداد پيمانكاران و تمركز بيشتر در حوزه مديريت راهداري شد، بلكه پيمانكاران با رتبه بالا و توانمند از نظر نيروي متخصص و ماشين آلات به روز، جايگزين پيمانكاران فعلي با رتبه چهار و پنج شد.

وي مجموع ارزش ريالي اين چهار قرارداد پيمانكاري را افزون بر550 ميليارد ريال اعلام كرد و يادآور شد: براساس مفاد اين قراردادها اجراي عمليات راهداري و همچنين امور ايمن سازي راه هاي استحفاظي استان به غيراز خط كشي به مدت يك سال به طور جداگانه درمحدوده چهار شهرهمجوار در استان تهران به اين چهار نفر واگذار مي شود.

كاوه با بيان اينكه هفته گذشته اسامي برندگان مناقصه اعلام شد، افزود: با توجه به شرط قرارداد، برندگان مناقصه ملزم هستند تمامي ماشين آلات سبك، سنگين و نگهداري را پيش از انعقاد قرارداد تهيه و دراختيار اين اداره كل قرار دهند.

سرپرست مديريت راهداري استان تهران تصريح كرد: تاكنون تعدادي از اين ماشين آلات تامين شده و پس از تكميل و اجرا تعهد پيمانكاران، قرارداد پيمانكاري بين اداره كل راه و شهرسازي استان تهران و اين چهار پيمانكار به امضا مي رسد.

تهرام/1699//1871

سرخط اخبار اقتصاد