۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۴
کد خبر: 81699860
T T
۰ نفر

شكارچي كهنه كار شاهين دژي، هميار محيط زيست شد

۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۴
کد خبر: 81699860
شكارچي كهنه كار شاهين دژي، هميار محيط زيست شد

مهاباد - ايرنا - رييس اداره حفاظت محيط زيست شاهين دژ گفت: يكي از شكارچيان قديمي و كهنه كار اين شهرستان، با رهاسازي 12 قطعه كبك و پشيماني از شكار به جمع همياران محيط زيست پيوست.

وحيد چمني روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين شكارچي 58 ساله كه 'كريم قسمتي' نام دارد روز گذشته با مراجعه به اين اداره ضمن پشيماني و اظهار ندامت از اقدام خود، خواستار رهاسازي پرندگان شكاري شد.

وي اضافه كرد: اين شكارچي كهنه كار كه به گفته خودش از 30 سال پيش شكار پرندگان را شروع كرده، 12عدد قفس چوبي نگهداري كبك، 14رشته تور دام زنده گيري و سه دستگاه ضبط صوت كه سالها با آنها اقدام به زنده گيري كبك مي كرد را در آتش سوزاند.

رييس اداره حفاظت محيط زيست شاهين دژ گفت: اين 12 قطعه كبك نيز با حضور ماموران يگان حفاظت و جمعي از دوستداران محيط زيست اين شهرستان در يكي از زيستگاها رهاسازي شدند.

چمني با قدرداني از اين شكارچي قديمي و همياران جديد طبيعت و محيط زيست اظهار كرد: براي نگهداري و حفاظت از محيط زيست، اقشار مختلف مردم بايد تلاش كنند تا اين گنجينه گرانبها به خوبي حفاظت و به نسل هاي آينده تحويل داده شود.

وي اضافه كرد: نگهداري پرندگان وحشي در محيط هاي خارج از طبيعت باعث آسيب زدن به نسل گونه هاي پرندگان و از بين رفتن قدرت باروري آنها مي شود و بسياري از گونه هاي پرندگان پس از جدايي از طبيعت و حتي بازگشت دوباره نيز نمي توانند زندگي طبيعي خود را به دست آورند.

فرهنگ خداحافظي با شكار و شكستن تفنگ در چند سال اخير در شهرهاي جنوبي آذربايجان غربي با استقبال گسترده اي از سوي شكارچيان مواجه شده است.

شهرستان شاهين دژ در جنوب آذربايجان غربي واقع شده و به دليل داشتن رودخانه و چندين پناهگاه حيات وحش از زيستگاه هاي مهم پرندگان در اين استان به شمار مي رود.

3020/2093

سرخط اخبار استان‌ها