برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضايي با كارمندان متخلف راه و شهرسازي

بندرعباس- ايرنا- رييس كل دادگستري هرمزگان تاكيد كرد: دستگاه قضايي استان برخورد قاطع و بدون اغماضي با كارمندان متخلف راه و شهرسازي خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ايرنا از روابط عمومي دادگستري هرمزگان، حجت الاسلام محمدصادق اكبري روز سه شنبه با بيان اين مطلب اظهار داشت: هفت نفر از مديران و كاركنان اداره كل راه و شهرسازي هرمزگان كه بيش از 10 ميليارد ريال اموال بيت المال را تضييع كرده‌اند، دستگير شده اند.

وي افزود: در تاريخ پنجم ارديبهشت ماه امسال حسب گزارش اداره كل اطلاعات استان هرمزگان اين باند به اتهام ارتشاء و تضييع اموال بيت المال، جعل و سوء استفاده از سند مجعول شناسايي و دستگير شدند.

حجت الاسلام اكبري تصريح كرد: معاون املاك اداره كل راه و شهرسازي با هماهنگي رئيس نقشه نگاري و مشاور اداره كل راه و شهرسازي استان، نسبت به تغيير و جانمايي عكس هاي هوايي و مستند موردنياز جهت طرح دركميسيون ماده 12 به منظور غيرموات عنوان كردن اراضي جهت واگذارنمودن به افراد مورد نظرشون اقدام مي كردند.

وي خاطرنشان كرد: اعضاي اين باند در اين خصوص وجوهي را از واگذار شوندگان اراضي در شهرهاي جاسك، بندرعباس، ميناب، رودان و سيريك دريافت مي‌كردند.

حجت الاسلام اكبري گفت: همچنين اين افراد با اقدام به تباني در واگذاري زمين از طريق مزايده و ورود افراد بر مزايده‌ها و برنده اعلام نمودن اين افراد اقدام به اخذ وجوهي با تباني كارمندان اداره كل راه و شهرسازي مي نمودند و در اين خصوص بيش از 10ميليارد و 609 ميليون ريال رشوه دريافت كرده‌اند.

وي با بيان اينكه اعضاي اين باند بيش از 10 ميليارد ريال اموال بيت المال را تضييع كرده‌اند، اضافه كرد: در اين خصوص هفت نفر از مديران و كاركنان اداره كل راه و شهرسازي و ثبت اسناد و املاك و افراد واسطه دستگير و با قرار قانوني روانه زندان شده‌اند.

رييس كل دادگستري هرمزگان اظهار داشت: در خصوص اين متهمان و دوازده نفر ديگر كه متهم به پرداخت رشوه به اين افراد بوده اند قرار جلب دادرسي و كيفرخواست نيز صادر شده كه پرونده به زودي در دادگاه مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد.

حجت الاسلام اكبري تصريح كرد: دستگاه قضايي استان با قاطعيت و بدون اغماض با متخلفان برخورد مي‌كند و دادگاه رسيدگي كننده نيز با رعايت عدل و انصاف در اسرع وقت حكم شايسته را صادر خواهد كرد.

7198/ 6048