۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۵
کد خبر: 81698196
T T
۰ نفر

دام گستر غيرمجاز در دليجان دستگير شد

۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۵
کد خبر: 81698196
دام گستر غيرمجاز در دليجان دستگير شد

خمين - ايرنا - سرپرست اداره حفاظت محيط زيست شهرستان دليجان گفت: صياد متخلف كه در حاشيه درياچه سد 15 خرداد دليجان اقدام به دام گستري براي آبزيان كرده بود روز سه شنبه توسط ماموران محيط بان دستگير شد.

كامبيز خليلي در گفت وگو با ايرنا افزود: ماموران يگان حفاظت اين اداره حين گشت زني در اطراف درياچه سد 15 خرداد متوجه اين اقدام غيرقانوني شدند و فرد خاطي را دستگير كردند.

وي اظهاركرد: از اين صياد غيرمجاز علاوه بر لوازم صيد، 10 قطعه ماهي كپور و سوف نيز كشف شد.

سرپرست اداره حفاظت محيط زيست شهرستان دليجان بيان كرد: پرونده اين صياد متخلف تنظيم و براي سير مراحل قانوني و پرداخت خسارت ضرر و زيان به مراجع ذيصلاح ارجاع شد.

خليلي افزود: دستورالعمل صدور پروانه از سوي سازمان حفاظت محيط ابلاغ شده است و براساس آن پروانه صيد با توجه به خشكسالي هاي متوالي، به صورت محدود و زمان بندي به متقاضيان داده مي شود.

وي بيان كرد: صياداني كه به صورت قانوني پروانه صيد از منابع آبي در استان دارند تنها مجاز هستند به مدت يك ماه و با ملاحظات ويژه طبق جدول زماني مشخص شده اقدام به صيد كنند.

خليلي اظهار كرد: در سال جاري سه صياد غيرمجاز در حاشيه درياچه 15خرداد هنگام ارتكاب جرم به دام افتادند.

وي گفت: 40 قلاب و وسايل مجهز ماهي گيري نيز امسال از صيادان غيرمجاز دليجان ضبط شده است.

سرپرست اداره حفاظت محيط زيست شهرستان دليجان از گردشگران و دوستداران طبيعت خواست در صورت مشاهده صيد غيرمجاز ماهي در حواشي درياچه سد 15 خرداد، مراتب را براي پيگيري به ماموران محيط باني دليجان اطلاع دهند.

گونه هاي آبزي عمده در درياچه سد 15 خرداد دليجان شامل كپور معمولي وحشي، كاراس، شاه ميگو، سوف و ماهي سفيد رودخانه اي است.

درياچه سد پانزده خرداد با 13 و نيم كيلومتر مربع وسعت در پنج كيلومتري شهر دليجان و در مجاورت مسير ارتباطي دليجان - سلفچگان واقع شده و از جمله مناطق تحت نظارت و مديريت اداره حفاظت محيط زيست اين شهرستان است.

شهرستان دليجان در جنوب استان مركزي داراي 40هزار نفر جمعيت است.ك/3

7277/6199/6013/ 1650
۰ نفر