۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰:۲۶
کد خبر: 81697664
T T
۰ نفر
رییس جمهوری عراق: همكاری كشورهای منطقه برای صلح و ثبات لازم است

تهران - ایرنا - «فواد معصوم» رییس جمهوری عراق در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه كشورمان تاكید كرد :‌همكاری كشورهای منطقه از جمله 'ایران، عراق، تركیه و كشورهای خلیج فارس بویژه عربستان' برای صلح و ثبات منطقه بسیار مهم است .

به گزارش ایرنا به نقل از اداره كل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، وزیر امور خارجه كشورمان عصر امروز (دوشنبه) در ادامه دیدارهای خود با مقامات بلند پایه عراقی، با «فواد معصوم» رئیس جمهوری این كشور دیدار و درخصوص مسائل دو جانبه و منطقه ای گفت وگو كرد.

رئیس جمهوری عراق در این دیدار ضمن تبریك نهایی شدن پرونده هسته ای، گفت: این توافق موجب ثبات و آرامش در منطقه خواهد بود و نفع آن نه تنها به ایران بلكه به تمام كشورهای منطقه می رسد.

وی افزود: بعداز توافق هسته ای شرایط منطقه عوض شده و دیگر ترس یا تهدید ساختگی وجود بمب اتم وجود ندارد، بنابراین می توان برای ریشه كنی تروریسم در منطقه بویژه داعش همكاری كرد.

وزیر امور خارجه كشورمان نیز در این دیدار توافق هسته ای را محصول نگاه متفاوت جدید جمهوری اسلامی دانست كه این نگاه می تواند برای حل مشكلات منطقه ای نیز بكار گرفته شود.

وی افزود: برای همین من اولین سفر خودم را پس از توافق به كشورهای منطقه و همسایه انتخاب كردم و پیام من این است كه ما و كشورهای منطقه می توانیم منادی گفت وگو و همكاری برای رفع سوء تفاهم ها باشیم.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران شامگاه یكشنبه از طریق فرودگاه امام علی(ع) در نجف اشرف وارد عراق شد و بعد از زیارت عتبات عالیات در كربلای معلا، نجف اشرف و دیدار با مراجع عظام در نجف اشرف، بعدازظهر امروز(دوشنبه) به بغداد آمد و با همتای عراقی خود دیدار و گفت وگو كرد.

محمدجواد ظریف بعد از توافق هسته ای، دور جدید دیپلماسی منطقه ای را روز یكشنبه با سفر به كویت آغاز كرد .وی پس از دیدار با مقامات كویتی راهی قطر شد و با امیر قطر و وزیر امور خارجه این كشور نیز دیدار كرد و سپس عازم عراق شد.

شبد**1953 ** 1095
۰ نفر