۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۳۱
کد خبر: 81697107
T T
۰ نفر
تدريس ادبيات كُردي دستاورد مهم فرهنگي سفر رييس جمهوري به كردستان است

سنندج - ايرنا - رييس دانشگاه پيام نور كردستان با اشاره به دستاوردهاي سفر رييس جمهوري به كردستان گفت: تدريس زبان و ادبيات كُردي در دانشگاه هاي كردستان كه در سفر رييس دولت تدبير و اميد اعلام شد، دستاوردي براي توسعه فرهنگي استان است.

اسكندر مرادي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: راه اندازي و تدريس رشته زبان و ادبيات كُردي در دانشگاه هاي استان و ايجاد بخش كُردي در خبرگزاري جمهوري اسلامي كه از سوي رييس جمهوري اعلام شد از دستاوردهاي بسيار خوب اين سفر در زمينه توسعه فرهنگي استان است.

وي گفت: عملي شدن ساير قول ها و وعده هايي كه رييس جمهوري در اين سفر در زمينه كمك به پروژه هاي عمراني و زيرساخت هاي توسعه اي استان دادند، روند توسعه استان را شتاب مي بخشد.

سرپرست دانشگاه پيام نور كردستان ادامه داد: دكتر روحاني در جمع نخبگان و علما و همچنين ديدار مردمي استان بحث به كارگيري بيشتر از نخبگان بومي در مديريت استان و همچنين استفاده از توانايي اين نخبگان در مديريت هاي ملي را مطرح كردند كه جاي مسرت و خوشحالي دارد.

وي اظهار كرد: استان كردستان داراي جوانان نخبه و توانمند بالايي است كه در صورت فراهم بودن زمينه براي فعاليت آنان مي توانند نقشي بسزا در توسعه همه جانبه استان و كشور داشته باشند.

به گفته مرادي اختصاص 880 ميليارد تومان اعتبار به كردستان در اين سفر مي تواند به توسعه استان در حوزه هاي مختلف به ويژه زيرساخت هاي عمراني و اقتصادي كمك كند.

استان كردستان روز يكشنبه چهارم مرداد ماه جاري ميزبان رييس جمهوري و كاروان تدبير و اميد بود.

2077/7348/1904
۰ نفر