۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۸
کد خبر: 81696698
T T
۰ نفر
فرماندار: جاده هاي شهرستان بانه وضعيت مناسبي ندارند

بانه - ايرانا- فرماندار شهرستان بانه با اشاره به وضعيت نامناسب جاده هاي بانه گفت: با توجه به اينكه سالانه صدها هزار نفر به شهرستان بانه سفر مي كنند اما بيشتر راه هاي اين شهرستان از استانداردهاي لازم برخوردار نيستند.

به گزارش ايرنا راشد عزيري عصر يكشنبه در سومين جلسه شوراي اداري شهرستان بانه با حضور اكبر تركان مشاور عالي رئيس جمهوري و دبير شوراي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي افزود: جاده سقز - بانه از پل هاي ارتباطي بانه با ديگر شهرهاي كشور است و بايد به صورت ويژه به اين جاده توجه شود.

وي خاطر نشان كرد: شهرستان بانه با پيشينه تاريخي، موقعيت جغرافيايي، اقليمي، بافت اجتماعي و فرهنگي يكي از شهرستان موثر در توسعه استان است.

عزيري با اشاره به اينكه مردم بانه به اختيارالدين ها معروف هستند افزود: شهره و آوازه اختيارالديني ها از افتخارات بانه و از جمله ميراث ماندگار فرهنگي و معنوي گذشتگان محسوب مي شود.

وي مرزداري، امانت، حفظ تماميت ارضي، حفظ اصول و ارزش هاي اسلامي و ملي در دوران دفاع مقدس و پاسداري از آرمان هاي نظام با حضور در عرصه هاي مختلف دفاع از ميهن اسلامي و دستاوردهاي انقلاب را از مشخصات برجسته مردم اين شهرستان عنوان كرد.

فرماندار بانه گفت: تقديم بيش از 600 شهيد و جانباز در 15 خرداد سال 63 از مصاديق توصيف و معرفي افتخارات شهرستان بانه است، وجود شخصيت هاي ديني و علمي و مراكز آموزش علوم ديني هم از شاخص هاي توسعه آموزش علوم ديني و علمي است.

او حضور اساتيد برجسته در مراكز علمي و دانشگاهي استان و وجود نويسندگان، مترجمان و هنرمندان را از مصاديق بارز ادعاي فرهنگي بودن شهرستان بانه عنوان كرد.

عزيري با شاره به بيكاري پنهان در بانه اظهار داشت: مشكل اشتغال پايدار در بانه يكي از اساسي ترين مشكلات مردم است و شرايط موجود بانه در مواقع مختلف دست خوش تغيير و تحول است و با كوچكترين تحولات در كشور، بازار بانه تحت تاثير قرار مي گيرد.

وي به نقاط قوت شهرستان بانه اشاره كرد و گفت: برخورداري از فرهنگ ديني و معنوي، برخورداري از فرهنگ ايثار و شهادت و دفاع از آرمان هاي انقلاب، وجود منابع انساني تحصيل كرده، وجود منابع آب و خاك، جاذبه هاي گردشگري، موقعيت جغرافيايي ويژه، وجود مشتركات ديني و فرهنگي با اقليم كردستان، وجود بازارچه هاي مرزي و مراودات تجاري و بازرگاني در شهرستان، حضور گردشگران و مسافران، وجود امنيت عمومي و همكاري مردم و مسوولين در ايجاد امنيت و حضور مردم در عرصه هاي انتخابات از جمله نقاط برجسته اين شهرستان است.

عزيري نقاط ضعف شهرستان بانه را هم دوري از مركز استان، نامناسب بودن جاده هاي دسترسي با شهرهاي همجوار، ضعف زيرساخت هاي توليدي و صنعتي، كمبود فضاهاي آموزشي و علمي، فقدان مراكز فرهنگي و كتابخانه و وجود پروژه هاي نيمه كاره و كمبود اعتبارات دانست.

رييس جمهوري و كاروان تدبير و اميد روز يكشنبه مهمان مردم كردستان بود.ك/2

1904/1904

سرخط اخبار استان‌ها