پيشگيري از تصادفات رانندگي نيازمند اصلاح زيرساختها و تقويت ابزارهاي كنترلي است

تبريز- ايرنا - معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي گفت: پيشگيري از تصادفات رانندگي نيازمند اصلاح زيرساخت ها و تقويت نيروهاي انساني و نرم افزارهاي نظارتي است.

محمد صادق پورمهدي روز يكشنبه در نشست كميته ايمني حمل و نقل استان آذربايجان شرقي با اشاره به گردشگرپذيري اين استان در فصل تابستان بر ضرورت تعامل و همكاري دستگاه هاي مرتبط با ايمني حمل و نقل جاده اي تاكيد كرد و گفت: افزايش تصادفات عملكرد كل دستگاه هاي را زير سووال مي برد.

وي با انتقاد از عدم حضور ماموران پليس راه در برخي از جاده هاي استان به خصوص در ساعات حادثه خيز ، اظهاركرد: نبود ابزارهاي كنترلي موجب رعايت نكردن سرعت مطمئنه در محورهاي مواصلاتي مي شود.

پورمهدي استفاده از نيروهاي كمكي در فصل سفر به منظور پوشش راه هاي استان را ضروري دانست.

وي با اشاره به اينكه 30 درصد تلفات حوادث رانندگي استان در سال جاري حين انتقال مجروحان به بيمارستان يا در مراكز درماني اتفاق افتاده است ، تاكيد كرد: بايد مشخص شود شدت حادثه عامل مرگ بوده يا در مراحل امداد رساني و درمان كوتاهي شده است.

معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي بر اصلاح و تقويت علايم راهنمايي همچنين ايمن سازي جاده هاي استان تاكيد كرد و گفت: رفتار رانندگي هم با برگزاري كلاس هاي آموزشي و استفاده از رسانه ها بايد اصلاح شود.

رييس پليس راه استان در اين نشست با اعلام اينكه 27 درصد تلفات حوادث رانندگي استان در سالجاري ناشي از انحراف به چپ خودروها بوده است ، گفت: 40 درصد تلفات بر اثر برخورد خودرو با خودرو بوده است.

سرهنگ حسن فرجي با اشاره به 22 نفر عابر پياده جان باخته در اثر حوادث رانندگي جاده هاي استان ، گفت: هفت عابر پياده در جاده تبريز- آذرشهر جان خود را از دست داده اند.

وي از فوت 48 نفر بر اثر واژگوني خودرو در چهار ماهه امسال خبرداد و گفت: 10 نفر كه بيشتر قاچاقچي بوده اند ، در حوادث رانندگي محور بناب - تبريز فوت شده اند.

وي با بيان اينكه ابتداي پل ها از نقاط حادثه خيز جاده اي محسوب مي شود، بر ايمن سازي قبل از پل تاكيد كرد.

سرهنگ فرجي با اشاره به اينكه پايه پلها و ديگر سازه هاي واقع در كنار جاده ها ، خسارات حوادث احتمالي را تشديد مي كند، بر ايمن سازي اين سازه ها تاكيد كرد.

طبق آمار اداره كل پزشكي قانوني آذربايجان شرقي 237 نفر در چهار ماهه نخست امسال در حوادث رانندگي مختلف در سطح استان جان خود را از دست داده اند.

7232/6183

سرخط اخبار استان‌ها