۱ مرداد ۱۳۹۴، ۲۳:۵۹
کد خبر: 81692732
T T
۰ نفر
رييس پليس راهور: ارتقاي آگاهي ترافيكي شهروندان،كاهش حوادث را در پي دارد

گرگان - ايرنا - رييس پليس راهور ناجا گفت: ارتقاي سطح آگاهي شهروندان در توسعه فرهنگ ترافيكي نقش مستقيم دارد و نتيجه آن نيز كاهش تصادفات و تلفات ناشي از اينگونه حوادث خواهد بود.

به گزارش ايرنا سردار سرتيپ دوم پاسدار ستاد تقي مهري عصر پنجشنبه در ديدار با فرمانده انتظامي گلستان افزود: هدف اصلي پليس از اجراي طرح‌ هاي مختلف ترافيكي در سطح جاده ‌ها و شهرها، كاهش وقوع سوانح رانندگي و خسارات ناشي از آن است.

وي همچنين اظهار كرد: مرحله دوم طرح تابستانه با هماهنگي تمامي دستگاه‌ هاي امدادي و خدماتي با محوريت پليس در سطح كشور آغاز شده است.

رييس پليس راهور ادامه داد: تلاش كرديم در اين طرح با بهره‌ گيري از ظرفيت پليس‌ هاي تخصصي و تمامي امكانات و تجهيزات انساني و لجستيكي بستر خوبي را براي مسافران فراهم كنيم.

سرتيپ دوم پاسدار مهري گفت: از مهم‌ ترين اهداف اجراي طرح تابستانه پليس، كاهش وقوع تصادفات و فوتي‌ هاي ناشي از آن است كه عملكرد پليس گلستان در اجراي اين طرح قابل تقدير است.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به تعطيلات عيد سعيد فطر نيز گفت: در اين ايام شاهد افزايش 14 درصدي سفر و كاهش 11 درصدي تصادفات فوتي بوديم و در همين ايام بيش از 6 ميليون تردد در سطح كشور به ثبت رسيده است.

فرمانده انتظامي گلستان نيز گفت: اين استان از جمله استان‌هاي مسافرخيز كشور است كه پليس براي ايجاد شرايط مناسب سفر، از تمامي ظرفيت‌ هاي انتظامي و ترافيكي در سطح استان استفاده كرده است.

سردار سرتيپ دوم ستاد سيدمحمود ميرفيضي افزود: پليس‌ راه و پليس راهنمايي و رانندگي استان، با تمامي توان در سطح شهرها و جاده‌ هاي استان در راستاي ارايه خدمات به مسافران و شهروندان تلاش دارند.

وي همچنين به اجراي طرح‌ هاي مختلف ترافيكي در سه ماه نخست سال جاري اشاره كرد و گفت: اجراي اين طرح ها با همراهي مردم و رانندگان، باعث كاهش 21 درصدي تلفات ناشي از سوانح رانندگي شده است.

رييس پليس راهور ناجا همچنين شب گذشته در منزل شهيد بابا عسگري در ليوان غربي از توابع شهرستان بندرگز حضور يافت و ضمن دلجوئي و ديدار با خانواده اين شهيد گفت: وجود خانواده شهداء براي كشور نعمت است و همه ما بايد قدرشناس مادران و پدران شهيدان باشيم.

مهري افزود: حيات شهداء مايه بركت بوده و شهادت آنها نيز مايه عزت و سربلندي ايران اسلامي است.

وي تصريح كرد:شهيدان با الگو گرفتن از انبياء و اولياي الهي، درس جهاد، ايثار و شجاعت را به همگان آموختند و با فداكاري ‌هاي مثال‌ زدني، شجاعانه در راه اعتلاي امنيت و آرامش كشور تا پاي جان ايستادند و در اين راه، با نثار خون خود پرچم امنيت و آرامش را در كشور پر افتخار ايران اسلامي به اهتزاز در آوردند.

رييس پليس راهور ناجا با بيان اينكه شهداء اسوه صبر و استقامت در عرصه جهاد با دشمنان هستند، بيان كرد: ارج نهادن به مقام شامخ شهيدان وظيفه تمام افراد جامعه به خصوص مسوولان است.

وي ادامه داد: زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهداء باعث تداوم راه شهيدان و زنده ماندن راه و فرهنگ ايثار و شهادت خواهد شد.

شهيد باباعسگري در تاريخ 9 مرداد ماه سال 1383 در محور خاش به زاهدان توسط اشرار به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

رييس پليس راهور ناجا همچنين با حضور در ايستگاه ‌ها و پاسگاه‌ هاي پليس‌ راه گلستان ضمن نظارت بر عملكرد پليس استان در اجراي اين طرح، از نزديك با مسافران و رانندگان ناوگان عمومي ديدار و به مشكلات و مسائل آنها رسيدگي كرد.

3014/1648

سرخط اخبار استان‌ها