۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۱
کد خبر: 81692255
T T
۰ نفر

وزیر ارشاد: مقابل هر اقدام غیرقانونی می‌ایستیم

۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۱
کد خبر: 81692255
وزیر ارشاد: مقابل هر اقدام غیرقانونی می‌ایستیم

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در مقابل اقدام های غیرقانونی و خودمحوری‌ همچنین حاشیه‌سازی انجمن خوشنویسان قاطع و جدی می‌ایستیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی جنتی در دوازدهمین مجمع سراسری انجمن خوشنویسان ایران كه روز پنچ شنبه در تالار وحدت برگزار شد، گفت: ایرانیان با كلام چنان می‌كنند كه گویی كیمیا یافته‌اند و صورت ملفوظ و مكتوب آن را چونان دو بال توأمان، عزیز می‌داشته‌اند.

وی افزود: كافی است به صدرنشینی و قدربینی شاعران و ادبیان و كاتبان و خوشنویسان نظری بیندازیم ، این تاریخ بلند و با شكوه، یكسر، نگارخانه‌ی این معناست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: اگر امروز ما ریشه در چشمه گوارای دیروز نداشته باشد و شوق رسیدن به فردا را در دل نپرورید و به تغافل بگذرد، پژواك افسوسش تا دوردست‌های آینده خواهد ماند و اگر به بهانه عدالت، اسباب عداوت فراهم آورد نشان تاك و تاك‌نشان را به باد نسیان خواهد سپرد.

وی گفت: باید بر اساس رأی مراجع ذیصلاح و قانونی میان نهاد قانونی و نهاد برساخته تمیز داده شود و بجای تشتت و تشكیك میان دو نام یكسان، سامانی اتخاذ شود تا انجمن خوشنویسان ایران به عنوان قدیمی‌ترین انجمن هنری كشور با سابقه درخشان 65 ساله با ساختار سالم و یكپارچه به حیات خود ادامه دهد و در معنای انجمن بودن فرصت همراهی، تضارب آرا و ارتقای معرفت هنری را بیافرند.

جنتی اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود می‌داند بر اساس سوابق و فعالیت‌های انجام شده در 20 ماهه گذشته، با قاطعیت و جدیت در مقابل هر اقدام غیرقانونی و هرگونه خودمحوری بایستد. بدیهی است كسانی كه از حضور در این مجمع سر باز زده‌اند خود مسئول تصمیمات و اقدامات و عهدشكنی خود خواهند بود.

وی گفت: اینجانب به عنوان خدمتگزار اهل فرهنگ و هنر و به عنوان دوستدار هنر قدسی خوشنویسی و شهروندی كه اعتلای این انجمن را خواهان است؛ از همه شركت‌كنندگان عزیز می‌خواهم كه كلیه اعضای این مجمع و منتخبان نهایی آن با اغتنام فرصت و شناخت زمان به اصلاح اساسنامه و ساختار انجمن پرداخته و آن را در اولویت كاری خود قرار دهند.

جنتی در پایان با تاكید براینكه ساختار و سازمان زمینه‌ساز تحول درست و پویایی هر انجمن در مسیر زمان و مقدمه‌ای برای پرداختن به چالش‌ها و پرسش‌های موجود به امید دستیابی به فردای شایسته هنر و هنرمندان ایرانی، خاصه در عرصه خوشنویسی است، افزود: من عمیقاً باور دارم انجمن‌های كارآمد و استوار بهترین دستیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تحقق برنامه‌ها و رشد و توسعه فرهنگ و تمدن این سرزمین و بهترین گزینه برای واسپاری كار اهل هنر به هنرمندان خواهد بود.

فراهنگ**9246** 1200
۰ نفر