۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۳
کد خبر: 81690821
T T
۰ نفر
ايجاد ناامني گسترده در جنوبشرق كشور هدف گروهك جيش الظلم بود

كرمان - ايرنا - فرمانده مرزباني نيروي انتظامي جمهوري اسلامي با اشاره به دستگيري اعضاي گروهك جيش الظلم گفت: يكي از اهداف اين گروهك، ايجاد ناامني گسترده در منطقه جنوبشرق كشور بود.

به گزارش ايرنا، سردار سرتيپ قاسم رضايي روز چهارشنبه در آيين گراميداشت شهيد اقتدار و امنيت در كرمان افزود: زماني كه نيروهاي مرزباني كشور در شب 24 ماه رمضان افطار كردند در حالي كه خبر داشتند گروهكي قصد ورود دارد اما نمي دانستند از كجا وارد خواهند شد، يك مومن روزه داري كه افطار كرده و پاي ديده باني بود ورود آنها را رصد كرده و آنها را ديده بود كه چه زماني از مرز پاكستان وارد شدند.

وي بيان كرد: پس از اعلام موضوع به فرماندهان مرزباني، آرايش نظامي گرفته شد و تاكتيك ها برنامه ريزي شد و پس از دو ساعت درگيري، سه نفر از اعضاي اين گروهك دستگير شدند كه دو نفر از اين افراد مجروح بودند و نفر ديگر سالم دستگير شد.

وي ادامه داد: در بازجويي از اين افراد كه آموزش ديده بودند و قصد عمليات انتحاري داشتند، مشخص شد كه هدف ديكته شده از سوي استكبار به آنها ناامن كردن منطقه جنوبشرق كشور بوده است.

وي يادآور شد: شهيد توحيدي كه در اين عمليات به شهادت رسيد در30 متري مواضع اعضاي اين گرهك بود.

وي بيان كرد: 140 چاشني نوري، صوتي، زماني و تله هاي مختلفي كه تله در تله مي شد از اعضاي اين گروهك به دست آمد.

وي خاطرنشان كرد: اگر خداوند عنايت نمي كرد و با تلاش همرزمان شهيد توحيدي و فرزندان ايران اسلامي اين كار اتفاق نمي افتاد، امروز اينجا نمي توانستيم بنشينيم زيرا آنها منطقه را ويران مي كردند.

وي گفت: اعضاي اين گروهك تمام فنون را فرا گرفته بودندو مي توانستند حداقل 100 انفجار بزرگ را ايجاد كرده و تخريب سنگيني را به وجود آورند.

وي تاكيد كرد: خون پاك شهيد توحيدي و تلاش ساير همرزمان وي، امروز آرامش را مستقر كرده است.

وي اظهار كرد: هدف گروهك تروريستي جيش الظلم تنها سيستان و بلوچستان نبوده و در بم و كرمان نيز برنامه هايي داشتند.

وي گفت: از يكي از آنها سوال كردم كه رابطه اين اقدام با مذاكره اي كه ايجاد شده است، چيست كه وي گفت اگر اين اتفاق مي افتاد در ميز مذاكرات تاثير مي گذاشت.

سردار رضايي گفت: شهيد توحيدي شهيدي است كه به صورت مستقيم با توطئه هاي استكبار و در راس آنها آمريكاي جنايتكار مبارزه كرد و يك شهيد مبارزه با عمليات تروريستي است.

وي اظهار كرد: امكانات كشف شده از اعضاي اين گروهك تروريستي پرچم و آرم كشوري را داشت كه مدعي سردمداري مبارزه با تروريسم و حمايت از حقوق بشر است و اينجاست كه بايد ديد كه كي ضد حقوق بشر و حامي ترويست است.

سردار سرتيپ رضايي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: دشمني استكبار جهاني دشمني با جغرافياي سياسي ايران نيست بلكه دشمني آنها با آرمان انقلاب و اسلام است كه در مقابل همه مسيرهاي انحراف آنها ايستادگي مي كند.

وي تاكيد كرد: استكبار جهاني مي ترسد كه اين روحيه انقلابي در بين ملت هاي ساير كشورها رسوخ كند و البته اين آرمان در همه ممالك رخنه كرده است.

وي اظهار كرد: آرمان انقلاب اسلامي در همه كشورها رخنه كرده است و به همين دليل توطئه هاي فراواني را ايجاد مي كنند كه يكي از اين توطئه ها ايجاد گروهك هاي تروريستي است.

وي بيان كرد: دولتي كه دم از حقوق بشر مي زند و ديگران را حامي تروريست ها مي داند، امروز خود تروريست را ايجاد، حمايت و تجهيز كرده و به ميدان اعزام مي كند تا از تشعشع انقلاب اسلامي جلوگيري كرده و ايمن سازي خود و رژيم صهيونيستي را داشته باشد.

سردار رضايي گفت: اگر امروز در كشورهاي غرب آسيا ناامني هاي زيادي ديكته شده است ناشي از همين موضوع است.

سردار سرتيپ رضايي با گراميداشت ياد و خاطره شهداي كشور و استان كرمان، عنوان كرد: تاكنون شش هزار و 544 شهيد از استان كرمان جان خود را فدا كرده اند.

وي با بيان اينكه شهادت برگرفته از آموزه هاي عاشورايي است، اظهار كرد: اگر مي گوييم شهدا زنده اند به معناي آن است كه تحول آفرين هستند و ما هم به خود مي باليم كه در كنار اين شهدا بوده ايم اما افسوس كه جا مانده ايم.

وي با اشاره به ولايت مداري مردم ايران اسلامي، گفت: پيروي از ولايت فقيه افتخار ما ايراني ها و مدافعان حريم انقلاب سلامي است.

آيين گراميداشت شهيد اقتدار و امنيت 'منصور توحيدي' با حضور فرمانده مرزباني نيروي انتظامي جمهوري اسلامي، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان، فرمانده انتظامي استان كرمان و جمعي ديگر از مسوولان در كرمان برگزار شد.

شهيد توحيدي متولد 1358 است كه در سال 80 به استخدام نيروي انتظامي در آمد و در يگان هاي عملياتي مرصاد و مرزباني خدمت كرد.

اين شهيد گرانقدر در20 تيرماه امسال در درگيري با گروهك تروريستي جيش الظلم كه قصد خرابكاري داشتند، به شهادت رسيده است.

7440/1860