۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۴:۳۵
کد خبر: 81683819
T T
۰ نفر

كیهان و دو روایت از یك توافق

۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۴:۳۵
کد خبر: 81683819
كیهان و دو روایت از یك توافق

تهران- ایرنا- روزنامه كیهان روز چهارشنبه بیست و چهارم تیر ماه تیتر نخست خود را به توافق هسته ای ایران و كشورهای 1+5 اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه با انتخاب تیتر 180 درجه اختلاف دو روایت از یك توافق، آورده است: دیروز(سه شنبه) پس از ٢٨ روز مذاكره فشرده در وین،نگارش برنامه جامع اقدام مشترك(برجام) پایان یافت و بیانیه ای رسمی از سوی «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و فدریكا موگرینی هماهنگ كننده مذاكرات 1+5 قرائت شد كه از دستیابی به توافق نهایی حكایت می كرد.

این روزنامه همچنین برای دیدار هیات دولت با رهبر معظم انقلاب تیتر 'پشتوانه روحی، معنوی و فكری عامل اصلی حل همه مشكلات است' را انتخاب كرد.

حسین شریعتمداری در یادداشت خود در این روزنامه با عنوان این نیز گفتنی است آورده كه اگر برای تصویب نهایی سندی كه دیروز، ایران و كشورهای 5+1 روی آن به توافق رسیده‌اند، فرصت و مهلتی در نظر گرفته نشده بود، نوشتن این وجیزه ضرورتی نداشت و در هنگامه این‌روزها، شرط عافیت‌طلبی آن بود كه زبان به كام و قلم به نیام كشیده شود ولی از یكسو، اعلام فرصت دو هفته‌ای برای ایران و مهلت دوماهه! برای آمریكا به منظور بررسی و تصویب نهایی سند وین و از دیگر سو، تاكید رئیس‌جمهور محترم كشورمان در نطق تلویزیونی دیروز ایشان بر استقبال از نقد منصفانه و دلسوزانه، نگارنده را بر آن داشته است تا دراین‌باره به نكاتی چند اشاره كند.

در بخش اخبار ویژه این روزنامه نیز این تیترها به چشم می آید: انتظار معجزه نداشته باشید توافق دیگر فتح‌الفتوح نیست!، شعبده‌بازی غرب برای بستن راه تحقیق و توسعه هسته‌ای، بالماسكه جشن هسته‌ای در روزنامه‌های زنجیره‌ای، بدون لغو تحریم‌ها اثر توافق زودگذر است، چاره‌جویی مشكلات اقتصادی نیازمند افراد خلاق است نه خسته و ناامید.

موسسه گالوپ: جوانان آمریكایی به ملیت خود افتخار نمی‌كنند، عسگری: مالیات دریافتی از اصناف رقم ناچیزی است، عضو اتاق بازرگانی تهران: دولت جلوی تشنگان واردات بایستد، از دیگر تیترهای این روزنامه است.

شبك**1983 **1917
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ