۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۹
کد خبر: 81681115
T T
۰ نفر
هفدهمين نمايشگاه صادراتي جمهوري اسلامي ايران در ايروان برگزار مي شود

تهران - ايرنا - هفدهمين نمايشگاه صادراتي جمهوري اسلامي ايران با حضور تجار، بازرگانان و شركت هاي مختلف بازرگاني و صادراتي و همچنين مشاركت برخي وزارتخانه ها و دستگاههاي مرتبط از 16 تا 19 مهر ماه در محل نمايشگاه هاي بين المللي شهر ايروان، پايتخت ارمنستان، برگزار خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از ستاد خبري هفدهمين نمايشگاه صادراتي جمهوري اسلامي ايران در ايروان، اين نمايشگاه همزمان با نمايشگاه اكسپو ارمنستان و با عنوان نمايشگاه بازرگاني تجاري مشترك ايران و ارمنستان با همكاري و حمايت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكي، وزارت امور اقتصادي و دارائي، اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران، اتاق بازرگاني ارمنستان و همچنين ديگر سازمان هاي دولتي و بخش خصوصي، برپا مي شود.

رئيس ستاد اجرايي هفدهمين نمايشگاه صادراتي جمهوري اسلامي ايران در ايروان گفت: اين نمايشگاه شامل بخش هاي مختلفي از جمله فرش و موكت، صنايع كشاورزي و غذايي، كيف و كفش، تجهيزات پزشكي، دارويي و بيمارستاني، بهداشتي، شوينده و آرايشي، صنعت، فناوري اطلاعات، ‌لوازم خانگي، انرژي،‌ پتروشيمي، حمل و نقل و خودرو، معدن و ماشين آلات، ‌پليمر و پلاستيك است.

غلامرضا رضائيان افزود: هفدهمين نمايشگاه صادراتي ايران در ايروان، با هدف ارتقا سطح توسعه روابط اقتصادي و تجاري، بازارسازي، افزايش صادرات، توسعه فرهنگ گردشگري، تسهيل در مبادلات تجاري فيمابين جمهوري اسلامي ايران و ارمنستان و تقويت و حمايت از توليدات و خدمات داخلي برگزار خواهد شد.

وي اضافه كرد: با توجه به اطلاع رساني و تبليغات موثر و گسترده اي كه در روزنامه ها، بيلبوردها، شبكه هاي تلويزيوني و ارسال پيامك انبوه براي اين نمايشگاه صورت گرفته، اين نمايشگاه فرصت بسيار مغتنمي خواهد بود تا فعالان توليد و صنعتگران كشور با ارائه دستاوردها و توانمندي‌هاي خود، زمينه تجارت و صادرات پايدار و بلندمدت را با ارائه خدمات به ارمنستان و ديگر جمهوري هاي مشترك المنافع فراهم آورند.

رضائيان با بيان اينكه هفدهمين نمايشگاه صادراتي ايران را مركز اقتصادي ايران و منطقه اوراسيا برگزار مي كند، افزود: اين مركز كه در جمهوري ارمنستان قرار دارد و پيش از اين هم شانزده دوره نمايشگاه اختصاصي ايران در ارمنستان را برگزار كرده، تلاش مي كند با برگزاري اين نمايشگاه ها، تجار و توليدكنندگان ايراني را به بازار كشورهاي اروپاي شرقي و بالاخص كشورهاي تازه استقلال يافته منطقه قفقاز و اوراسيا، نزديكتر كند.

ارمنستان به دليل موقعيت مناسب جغرافيايي در منطقه (اروپا و آسيا) و داشتن منطقه ژئوپلتيك و ژئواكونوميك توانسته به يك منطقه تجاري جهاني تبديل شود. اين كشور به عنوان نزديك ترين همسايه جمهوري اسلامي ايران در اتحاديه اقتصادي اوراسيا نقش پل ارتباطي مناسبي را براي دستيابي خدمات و كالاهاي ايراني به بازار رو به رشد اين اتحاديه دارد.

علاقمندان براي كسب اطلاعات بيشتر برگزاري اين نمايشگاه مي توانند با شماره تلفن هاي 9-22893008 دبيرخانه اجرايي و شماره تلفن هاي 9- 88514750 ستاد برگزاري نمايشگاه(اتاق بازرگاني مشترك ايران و ارمنستان) تماس بگيرند.

اقتصام(2)9123 **1558
۰ نفر