۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۷:۴۹
کد خبر: 81679017
T T
۰ نفر
ارامنه ایران از همه حقوق و آزادی های شهروندی برخوردارند

تهران- ایرنا- وزیر ارامنه خارج كشور ارمنستان در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران گفت: جامعه ارامنه ایران از بهترین جوامع ارامنه خارج از ارمنستان هستند كه از همه حقوق و آزادی ها به عنوان یك شهروند ایرانی برخوردار هستند.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر به ایروان، با خانم هرانوش هاكوپیان وزیر ارامنه خارج كشور ارمنستان دیدار و گفت وگو كرد.

در این دیدار هاكوپیان با اشاره به برخی اشتراكات فرهنگی دو كشور گفت: اشتراكات دو ملت زمینه مناسبی برای گسترش روابط است.

وی با تقدیر از دولت جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان كرد: جامعه ارامنه ایران از بهترین جوامع ارامنه خارج از ارمنستان هستند كه از همه حقوق و آزادی ها به عنوان یك شهروند ایرانی برخوردار هستند.

هاكوپیان، حوادث سوریه و افراطی گری در منطقه را فاجعه ای برای بشریت نه تنها به دلیل كشتار مردم بی گناه بلكه به دلیل از بین رفتن میراث فرهنگی دانست و از دولت ایران به دلیل حفاظت از میراث فرهنگی ارامنه در ایران نیز تشكر كرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران نیز با اشاره به اهتمام دولت ایران به حفظ و نگهداری كلیساهای ارمنی در ایران و ثبت كلیساهای شمال غرب ایران در یونسكو گفت: دولت ایران برنامه هایی نیز برای ثبت جهانی مجموعه كلیساهای اصفهان و كلیسای وانك، در یونسكو را در دست دارد.

علی جنتی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته بین دو وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و فرهنگ ارمنستان، از گسترش بیشتر روابط فرهنگی در آینده خبر داد.

جنتی امروز پیش از دیدار با وزیر ارامنه خارج كشور ارمنستان، در همایش سیاست فرهنگی سیاست در خدمت فرهنگ، مقاله ای با عنوان میراث فرهنگی عامل همبستگی ملتها سخنرانی كرد.

فراهنگ**1293**1027
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ