۱۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۸
کد خبر: 81674591
T T
۰ نفر

يادواره شهداي رمضان كردستان در سنندج برگزار شد

۱۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۸
کد خبر: 81674591
يادواره شهداي رمضان كردستان در سنندج برگزار شد

سنندج- ايرنا - يادواره شهداي رمضان سال 88 كردستان ماموستا شهيد محمد شيخ الاسلام و ماموستا برهان عالي روز سه شنبه با حضور جمعي از مسوولان و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران كردستان در اين آيين گفت: شهيد ماموستا شيخ الاسلام و شهيد برهان عالي وجودشان در جامعه مايه خير و بركت بود و تمامي مردم كردستان از اين دو شهيد عزيز همواره به نيكي ياد مي كنند.

محمد سليماني افزود: عزت و سربلندي امروز ما در سايه فداكاري و ايثار شهداست و شهداي روحاني با نثار جان خود دسيسه هاي دشمنان را خنثي كرده و بر عزت جامعه اسلامي افزودند.

او اظهار كرد: اين دو شهيد بزرگوار همواره ملجا و پناهگاهي براي مردم كردستان به شمار مي آمدند و جوانان و نوجوانان بسياري با بهره مندي از رهنمون هاي اين بزرگواران قدم در راه كسب علوم اسلامي گذاشتند.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران كردستان افزود: اين دو شهيد بزرگوار چون خادم اسلام و قرآن بودند و در راه خدا مجاهدت مي كردند در ماه مبارك رمضان و شب هاي قدر به درجه عظيم شهادت نائل آمدند.

وي با بيان اينكه علاوه بر اين دو شهيد بزرگوار 600 نفر از فرزندان اين مرز و بوم در ماه مبارك رمضان و با زبان روزه به شهادت رسيده اند اظهار كرد: مي توان به شهداي بمباران 15 خرداد سال 63 اشاره كرد كه بيش از 200 نفر از مردم بانه با زبان روزه براي گراميداشت 15 خرداد در پارك شهدا تجمع كرده بودند مورد حملات هوايي رژيم بعث قرار گرفته و به شهادت رسيدند.

در ادامه اين آيين از دو كتاب ارزشمند دو شهيد بزرگوار شامل زندگينامه شهيد شيخ الاسلام كه توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران تهيه شده و كتاب ذكر عالي نوشته ماموستا برهان عالي كه توسط فرزند ايشان تهيه شده است رونمايي شد.

شهيد ماموستا شيخ الاسلام و ماموستا برهان عالي دو روحاني جليل القدر استان كردستان در رمضان سال 88 و در ليالي قدر به فاصله كمتر از يك هفته به دست گروه هاي مزدور به فيض عظيم شهادت نائل آمده و پاداش سال ها خدمت صادقانه به اسلام عزيز را در ماه مهماني خدا دريافت كردند.ك/2

7348/1904

سرخط اخبار استان‌ها