ایران و آژانس با دستیابی به تفاهم اصولی، گام مهمی در مسیر حل موضوعات باقیمانده برداشتند

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی با دستیابی به تفاهم اصولی در مورد جدول موضوعات و زمانبندی همكاری مشترك، گام مهمی در مسیر حل و فصل موضوعات باقیمانده برداشتند.

به گزارش ایرنا، «بهروز كمالوندی» دوشنبه شب در پایان سفر یك روزه هیات كارشناسی آژانس بین المللی انرژی اتمی به كشورمان، به تفاهم های انجام شده در سفر اخیر «یوكیا آمانو» مدیركل آژانس به تهران و تاكید طرفین بر سرعت دادن به روند همكاری مشترك برای حل و فصل مسایل باقیمانده اشاره كرد و افزود: سفر این هیات به تهران در فاصله چند روز پس از سفر آمانو، نشان دهنده عزم جدی طرفین برای ارتقاء اثر بخش همكاریهاست.

وی، جلسات كارشناسی مشترك را كه از اوایل صبح دوشنبه تا ساعات پایانی شب ادامه داشت، سازنده، صریح، همراه با درك مشترك و رو به جلو بیان كرد و گفت: تفاهم حاصل از مذاكرات انجام شده در جریان سفر هیات كارشناسی آژانس به كشورمان كه تماما در چارچوب منافع ملی و ملاحظات امنیتی منطبق بر خطوط قرمز نظام است، تعامل فنی میان ایران و آژانس را تسهیل خواهد كرد.

وی با اظهار امیدواری نسبت به تداوم مسیر سازنده پیش رو، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تداوم همكاری مشترك با آژانس در چارچوب مقررات عمومی این نهاد بین المللی را اعلام كرد.

هیات آژانس بین المللی انرژی اتمی كه بامداد یكشنبه برای شركت در جلسات مشترك با كارشناسان كشورمان وارد تهران شده بود، بامداد امروز (سه شنبه) كشورمان را ترك كرد.

شبد**1953 ** 2023
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست