۱۶ تیر ۱۳۹۴، ۰:۰۳
کد خبر: 81673711
T T
۰ نفر
حمله داعش برای تصرف شهر الحدیثه عراق ناكام ماند

تهران- ایرنا- منابع نظامی عراق روز دوشنبه اعلام كردند كه ارتش و نیروهای عشایر عراق حمله گسترده داعش برای تصرف شهر الحدیثه از توابع استان الانبار درغرب بغداد را با شكست روبه رو ساختند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، داعش نیروهای زیادی را برای این حمله تدارك دیده بود و هفت تن از عناصر انتحاری نیز با پوشیدن كمربندهای انفجاری و هدایت خودروهای بمب گذاری شده، قصد شكستن دایره امنیتی شهر را داشتند.

نیروهای نظامی تحت فرماندهی عملیات «الجزیره» و «البادیه» عراق با كمك نیروهای عشایر و با پشتیبانی جنگندهای ائتلاف بین المللی، روز گذشته نیز حمله مشابهی را كه داعش برای تهاجم به سد الحدیثه تدارك دیده بود، خنثی كردند. در این حمله ده ها تروریست به هلاكت رسیده و یا زخمی شدند.

ارتش عراق در چند ماه اخیر توانسته است با كمك نیروهای داوطلب مردمی و عشایری، پیروزی هایی را به دست آورده و برخی شهرها را از وجود تروریست ها پاكسازی كند.

گروه تكفیری- تروریستی داعش كه با حمایت غرب و كشورهای همپیمان آمریكا ایجاد شده، جنایت های هولناكی را در سوریه و عراق مرتكب شده است. این گروه با اشغال برخی مناطق تاكنون هزاران نفر را به قتل رسانده و سبب آوارگی صدها هزار نفر شده است.

شبد**1480** 3404
۰ نفر