۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۷
کد خبر: 81670149
T T
۰ نفر
سرانه فضای كتابخوانی در ایلام بالاتر از استاندارد كشوری است

ایلام - ایرنا - مدیركل كتابخانه های عمومی ایلام گفت: سرانه زیربنای فضای كتابخوانی در این استان بالاتر از استاندارد كشوری است.

علی حیدر مظفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اكنون میانگین سرانه فضای مطالعه برای هر 100 نفر از جمعیت استان 2،33 متر مربع است.

وی ادامه داد: این در حالی است كه میانگین این سرانه در كشور 1،78 بوده كه این رقم در استان ایلام بالاتر از استاندارد كشوری است.

وی مجموع مساحت فضای كتابخانه های عمومی این استان را نزدیك به 13 هزار متر مربع عنوان كرد و یادآور شد: با این مقدار فضا استان ایلام از نظر سرانه فضا، بالاتر از میانگین كشوری قرار دارد و تلاش می شود با افزایش تعداد كتابخانه ها این میزان به سطح مطلوب تری افزایش یابد.

مدیركل كتابخانه های عمومی ایلام در عین حال از كاهش میزان مطالعه مردم این استان نسبت به میانگین كشوری خبر داد و گفت: ایلامی ها روزانه 18 دقیقه كمتر از میانگین كشور مطالعه می كنند.

مظفری پایین بودن مطالعه روزنامه و نشریه را علت اصلی كمی نرخ مطالعه در استان ایلام اعلام و تاكید كرد: سرانه روزانه مطالعه در این استان بر اساس آخرین بررسی های به عمل آمده نزدیك به یك ساعت (57 دقیقه و 40 ثانیه) است در حالیكه این نرخ در كشور 75 دقیقه و 36 ثانیه است.

وی اضافه كرد: اكنون هشت قطعه زمین به مساحت چهار هزار و 200 مترمربع در شهرستان های مهران، بدره، چرداول، سیروان، دره شهر و ملكشاهی از سوی افراد خیر و نهادهای مختلف به اداره كل كتابخانه های عمومی اهدا شده كه در صورت اختصاص اعتبار مورد نیاز ساخت كتابخانه در آنها شروع خواهد شد.

42 باب كتابخانه عمومی در استان ایلام فعال است كه از این تعداد، 35 كتابخانه نهادی و هفت كتابخانه نیز مشاركتی است كه از مجموع این مراكز 35 كتابخانه در مناطق شهری و مابقی در روستاها قرار دارند.

7171/9002