۱۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۹
کد خبر: 81669024
T T
۰ نفر
تهدیدات نظامی این روزهای امریكا پاسخ های كوبنده به دنبال دارد

تهران- ایرنا- معاون ستاد كل نیروهای مسلح گفت : تهدیدات نظامی این روزهای امریكا پاسخ های كوبنده به دنبال دارد و به طور پشیمان كننده، خودپسندی و بزرگ بینی مخصوص امریكایی ها را در هم خواهد شكست.

به گزارش گروه اجتماعی ایرنا از اعلام روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری به مناسبت 12 تیرماه سالروز حمله آمریكا به هواپیمای مسافربری كشورمان با تبیین نسبت آمریكا با مقوله حقوق بشر و عملكرد دولت های ایالات متحده در این زمینه این مطلب را بیان كرد.

وی اظهار كرد:حافظه تاریخی ملل جهان به ویژه ملت ایران سرشار از رویدادهای تلخی است كه به دلیل بی صداقتی آمریكا و جنایاتی كه مدعیان دروغین حقوق بشر در حق جامعه ی بشری روا داشته اند، آرامش و آسودگی از وجدان بشریت گرفته شده است.

این مقام ستاد كل نیروهای مسلح افزود: در سیاهه ی اقدامات ضد بشری آمریكا، جنایات ضد ایرانی آنها از جمله حمله ناو جنگی وینسنس به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی در 12 تیرماه سال 67 معنای بسیار ویژه ای داشته و حامل این پیام است كه حاكمان كاخ سفید برای نیل به اهداف و مقاصد شیطانی خود از هیچ جنایتی ـ حتی قربانی كردن زنان و كودكان بیگناه ـ فروگذار نمی كنند.

سردار جزایری با اشاره به مضحك بودن ژست حقوق بشری مقامات آمریكایی خاطرنشان كرد: تراژدی حقوق بشر آمریكایی، امروز به یك طنز جهانی تبدیل شده است و ملت ها ورای عملیات روانی و پروپاگاندای رسانه های امپریالیستی دریافته اند جنایت و وحشی گری جزء ذاتی رژیم حاكم بر ایالات متحده بوده و در راهبردها و سیاست های كاخ سفید نهادینه شده است.

معاون ستاد كل نیروهای مسلح گفت: بازخوانی و تأمل در جنایات آمریكا علیه ملت ایران و حمایت آنها از عاملان اقدامات تروریستی و ضدبشری مانند ترور مقام معظم رهبری، فاجعه هفتم تیرماه، بمباران شیمیایی سردشت، شهادت 17000 تن از مردم و مسئولان كشور، حمله موشكی ناو جنگی به هواپیمای مسافربری و دهها جنایت دیگر لكه های ننگی است كه در كنار دیگر جنایات یانكی ها به خوبی بی صداقتی مقامات آمریكایی در زمینه حقوق بشر را بیان می كند.

وی تصریح كرد: امروز كمتر كسی است به این حقیقت پی نبرده باشد كه پشت پرده جنایاتی كه در سطح منطقه و علیه ملت های مظلوم و بی دفاع فلسطین، عراق، سوریه، یمن، بحرین و دیگر كشورهای اسلامی آفریده می شود حاكمان دولت شرور و بی صداقت آمریكا است. اما در عین حال آنها در تلاش هستند با جریان سازی های رسانه ای هدفمند این واقعیت انكار ناپذیر و خباثت های بی پایان را مخدوش و با آرایش و بزك آن را به صورت وارونه و معكوس به افكار عمومی جهانیان القا كرده و خود را به مدافع حقوق بشر و پرچمدار مبارزه با تروریسم معرفی كنند.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی كشور با بیان اینكه شعار امروز جنگ علیه تروریسم و دفاع از حقوق بشر، ابزاری ریاكارانه در دست ایالات متحده بوده كه با پنهان شدن پشت آن در حال پیشبرد راهبردهای سلطه گرانه و دست اندازانه خود در اقصی نقاط جهان است، افزود: مبارزه با تروریسم یك راهبرد سیاسی ـ تبلیغاتی برای آمریكایی ها محسوب می شود و آنها در عمل با مواجهه دوگانه با مسأله تروریسم، اعتقاد خود به تروریسم بد و خوب را آشكار كرده اند كه نمونه آن را می توان در مواضع آمریكا در قبال القاعده و داعش دریافت كه صرف نظر از ماهیت رفتار ضد انسانی این گروهها در عراق و سوریه تنها منافع آمریكا است كه رویكرد این كشور را به این خشونت ها تغییر می دهد و دو نوع تروریست را به جهان معرفی می كند.

سردار جزایری تصریح كرد: تاریخچه نقش آمریكا در ماجرای شكل گیری گروههای تروریستی در منطقه غرب آسیا مانند القاعده و داعش و دیگر گروههای تكفیری و نیز حمایت از منافقین این گزاره را تقویت می كند كه آمریكا در ایجاد و تقویت گروه های تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران و دیگر ملت های مسلمان نقش ویژه ای دارد.

وی با تقبیح تلاش رسانه های آمریكایی برای بازنمایی معنادار تروریسم گفت: تروریست ها با هر نام و نشان در رویكرد آمریكایی ها به مانند پیمان كارانی عمل می كنند كه از نقاط مختلف جهان تا هنگامی كه به استراتژی آمریكایی كمك می كنند در برابر شعار مبارزه با ترورسیم در امان هستند.

معاون ستاد كل نیروهای مسلح بااشاره به دشمنی دیرینه آمریكایی ها علیه ملت ایران و طنازی های اخیر دیپلماتیك آنها تاكید كرد: ملت ایران سیاهه ی دهها سال ظلم و جنایت آمریكایی ها را فراموش نكرده و تحت تاثیر محاسبه گری های خطرناك آنان قرار نخواهد گرفت.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به این مسئله كه ما هرگز به امریكایی ها اعتماد نداریم و در ذائقه ملت ایران اقدام مقابله ای با امریكا هرگز محو نمی شود ، گفت : تهدیدات نظامی این روزهای امریكا پاسخ های كوبنده به دنبال دارد و به طور پشیمان كننده ، خودپسندی و بزرگ بینی مخصوص امریكایی ها را در هم خواهد شكست .



سردار جزایری با تاكید بر لزوم فراگیرسازی تاكید اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اعلام هفته حقوق بشر آمریكایی و اهمیت توسعه گفتمانی آن در جغرافیای منطقه و بلكه جهان تصریح كرد: نامگذاری هفته ای به نام حقوق بشر آمریكایی این فرصت را ایجاد می كند تا با بررسی و تحلیل عملكرد و رفتار سیاسی و دیپلماتیك ایالات متحده در مبارزه با تروریسم و نیز انتشار گزارش سالانه درباره وضع تروریسم در دنیا، میزان واقعی بودن ادعای دروغین این كشور در برابر تروریسم را مورد داوری قرار داد.

وی در پایان تصریح كرد: نامگذاری هفته دوم تیرماه تحت عنوان هفته حقوق بشر آمریكایی با اهتمام سازمان های ذیربط داخلی و مشاركت و نقش پذیری سازمان ها و نهادهای بین المللی راه كار مؤثری است كه در یك تلاش منسجم و جهانی با تبیین سیاست ها و رفتارهای ضد حقوق بشری آمریكا در دنیا، حاكمان دروغگوی كاخ سفید را به چالش كشیده و با معرفی آنها به عنوان ناقض حقوق بشر در جهان، محاكمه و مجازات آنها را نیز به یك مطالبه جهانی تبدیل كرد.

اجتمام**1933**1436
۰ نفر