۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۸
کد خبر: 81668377
T T
۰ نفر
كاهش 50 درصدي كلاهبرداري هاي مالي اينترنتي در آذربايجان شرقي

تبريز- ايرنا- رييس پليس فتا استان آذربايجان شرقي گفت: كلاهبرداري هاي مالي اينترنتي كه يك دوم جرايم فضاي مجازي استان را شامل مي شد، در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به نصف كاهش يافته است.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمد قاسملو روز پنجشنبه افزود: در سه ماهه نخست سال جاري 85 درصد پرونده هاي ارجاعي به اين پليس كشف و پرونده‌هاي مربوطه مختومه و مجرمان به دست قانون سپرده شده‌اند.
وي اظهار داشت: مجرمان فضاي مجازي هر روز چهره‌اي جديد به خود مي‌گيرند و با ترفندهاي ويژه و خاص و نو اقدامات خود را در اين فضا انجام مي دهند؛ بروز و ظهور و تنوع جرائم در فضاي مجازي نشانگر گستره‌ي مناسب بودن زمينه انجام جرم در اين فضا است.
وي ادامه داد: با پيشرفت هاي علمي انجام شده در زمينه‌ فضاي مجازي، روش هاي انجام جرم نيز در اين فضا پيچيده ‌تر و مدرن ‌تر و نيمي از مجرمان با بررسي زمينه‌هاي موجود در اين فضا اقدام به انجام جرم مي‌كنند.
سرهنگ قاسملو خاطرنشان كرد: بايد در نظر داشت كه كارگاهان پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات (فتا) بي‌كار نبوده و با رصد و مطالعه دقيق روش‌ هاي مجرمان در برنامه‌هاي آموزشي خود به جوامع هدف، آموزش‌هاي متناسب و پيشگيرانه را ارائه مي‌كنند.
وي افزود: در نتيجه اين آموزش ها، برداشت هاي اينترنتي كه در سال گذشته حدود يك دوم آمار جرايم را تشكيل مي‌داد به حدود يك چهارم كاهش يافته است.
رييس پليس فتا آذربايجان شرقي به كاربران فضاي مجازي توصيه كرد: بايد به طور مرتب دانسته هاي خود را در اين مورد افزايش دهند تا در دام مجرمان گرفتار نشوند.
وي افزود: همانگونه كه انجام اعمالي مانند تهمت، افترا، توهين، نشر اكاذيب و هتك حيثيت در فضاي حقيقي جرم بوده و قابل پيگيري است، انجام اين جرائم در فضاي مجازي نيز جرم مي‌باشد و در صورت شكايت شاكي خصوصي، قابل پيگيري و رسيدگي است.
6120/518

سرخط اخبار استان‌ها