۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۸:۱۹
کد خبر: 81667838
T T
۰ نفر

فعاليت 16 فضاي ورزشي در روستاهاي اروميه

۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۸:۱۹
کد خبر: 81667838
فعاليت 16 فضاي ورزشي در روستاهاي اروميه

اروميه - ايرنا - رييس هيات ورزش هاي روستايي و بازي هاي بومي و محلي اروميه از وجود 16 باب سالن و فضاي ورزشي در روستاهاي اين شهرستان خبر داد.

محمدرضا رشيدي عصر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با وجود اين تعداد فضاي ورززشي همچنان با كمبود زيرساخت ها در اين بخش در روستاهاي اروميه مواجه هستيم.
وي از رشد 30 درصدي تعداد ورزشكاران بيمه شده روستايي نسبت به مدت مشابه سال گذشته در اروميه خبر داد و اظهار كرد: در سه ماهه نخست امسال، يك هزار ورزشكار در اين شهرستان ساماندهي شده و به انجام فعاليت ورزش روستايي و بازي هاي بومي محلي پرداخته اند.
رشيدي ادامه داد: توسعه ورزش در روستاها و ايجاد شور و نشاط در بين روستاييان از مهمترين اهداف هيات ورزش ها روستايي و بازي هاي بومي و محلي است و براي همين بايد از كمترين امكانات، بيشترين استفاده را ببريم.
وي گفت: علاوه بر راه اندازي مدارس فوتبال، فوتسال و واليبال در تعداد زيادي از روستاهاي اروميه، كلاسهاي رزمي نيز در روستاهاي بالانج، كوكيا و قره آغاج اين شهرستان تشكيل و با استقبال بسيار خوب نوجوانان و جوانان روستايي مواجه شده است.
رييس هيات ورزشهاي روستايي و بازيهاي بومي محلي اروميه افزود: روستاييان علاقه بسيار زيادي به رشته هاي توپي مانند واليبال و فوتبال دارند و استفاده از اين بستر براي توسعه بازي هاي بومي و محلي از جمله اهداف هيات است كه بخشي از هزينه هاي برگزاري مسابقات از محل اعتبارات فرهنگي دهياري ها پرداخت مي شود.
به گزارش ايرنا، هم اكنون 64 بازي بومي و محلي توسط كارشناسان و متخصصان اين ورزش در آذربايجان غربي شناسايي شده كه براي اجراي جشنواره هاي متعدد در جهت نهادينه سازي اين بازي ها برنامه ريزي شده است.
در سه ماهه نخست سال گذشته 670 ورزشكار بيمه شده در شهرستان اروميه فعاليت داشتند.
2093/7126

سرخط اخبار استان‌ها