ظرفیت پذیرش طلبه در ارومیه بیش از سه برابر افزایش می یابد

ارومیه ـ ایرنا ـ رییس حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: با آغاز به كار حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه ، ظرفیت پذیرش طلبه در آذربایجان غربی بیش از سه برابر افزایش می یابد.

حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با آغاز بهره برداری از حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه ، امكان اشتغال به تحصیل 250 طلبه به صورت سالانه در این حوزه فراهم می شود.

وی ادامه داد: ظرفیت پذیرش حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه 300 طلبه است كه با اتمام ساخت این حوزه علمیه ، گام مهمی در بهبود زیر ساختهای مذهبی استان برداشته می شود.

رییس حوزه های علمیه استان اعتبار هزینه شده برای این طرح را 50 میلیارد ریال عنوان كرد و گفت: این طرح هم اكنون بالای 90 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و با ادامه روند فعلی پاییز امسال به بهره برداری می رسد.

حجت الاسلام قهرمانی با بیان اینكه حوزه های علمیه استان كمبود اعتبار دارند ، افزود: كمبود اعتبار مانعی بزرگ در جذب طلبه بیشتر و ایجاد فضایی مناسب برای تحصیل و تربیت روحانیان زبده است.

وی ا ضافه كرد: هم اكنون استان آذربایجان غربی به 10 هزار روحانی نیازمند است در حالی كه روحانیان مشغول به تحصیل در استان تنها یك هزار نفر هستند و این تعداد جوابگوی نیاز دستگاههای مختلفی چون آموزش و پرورش و سایر نهادها نیست.

به گزار ش ایرنا ، عملیات اجرایی حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه از سال 86 آغاز شده است.

این طرح عمرانی در زمینی به مساحت 8500 متر مربع احداث می شود و دارای 12 مدرسه با 96 كلاس و یك سالن آمفی تئاتر 300 نفری است كه طبق برنامه پاییز امسال به بهره برداری می رسد.

یك هزار طلبه علوم دینی در آذربایجان غربی در هشت حوزه علمیه شهرستان های تكاب ، شاهین دژ ، میاندوآب ، نقده ، ماكو ، سلماس ، خوی و ارومیه در حال تحصیل هستند.ك3

8135/1905

سرخط اخبار استان‌ها